Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na mrkvovou omeletu | recept

12. Leden 2020

Mrkvová omeleta | recept. Omeletu lze připravit na tísíce způsobů. Stačí popustit uzdu fantazii, lze si pohrát s použitou moukou, tekutinou i dalšími přísadami. Vyzkoušejte si s námi připravit mrkvovou omeletu. Recept není náročný na ingredience ani na čas, je vhodný i pro naprosté kuchařské začátečníky. Množství surovin lze násobit dle počtu strávníků.

Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 2 vejce
  • 4 lžíce hladké špaldové mouky
  • 100 ml mléka (či dle potřeby)
  • sůl, pepř a špetku mleté papriky na dochucení
  • 1 lžíci slunečnicového oleje
  • 1 velkou mrkev
  • 50 g goudy nebo jiného tučnějšího sýru
1
V prvním kroku je třeba si připravit základní těsto. Obě vejce rozklepneme do mísy a prokvedláme. Vezmeme si na pomoc ruční šlehač. Za stálého šlehání přiléváme po troškách mléko a přisypáváme po troškách mouku. Jakmile dosáhneme požadované konzistence, měla by připomínat trochu hustější těsto na palačinky, odložíme ho na chvíli do chladu. Pánev postavíme na plotnu a potřeme ji trochou oleje. Rozehřejeme ho. Hotové těsto osolíme a opepříme, dochutíme ještě špetkou mleté papriky a důkladně promícháme. Těsto nalijeme na rozpálenou pánev, stáhneme plamen a necháme omeletu zvolna propékat, občas vařečkou odtahujeme kraje, aby se nepřipékaly.
2

Mezitím si oloupeme mrkev a nastrouháme ji nahrubo, lehce osolíme a přidáme ještě trochu mleté papriky, promneme a necháme chvíli odstát. Sýr pak do jiné misky nastrouháme najemno. Když je omeleta z jedné strany hotová, opatrně ji přetočíme na druhou stranu a posypeme ochucenou nastrouhanou mrkví.

3

Omeletu necháme opět na mírném plameni propékat. Následně ji posypeme strouhaným sýrem a opatrně ji přehneme tak, aby mrkvovo-sýrová směs tvořila náplň. Nakonec omeletu ještě krátce dopečeme, aby se sýr lehce rozpustil. Hotovou omeletu podáváme jako lehký oběd nebo večeři.

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na želé z kiwi | recept
Želé z kiwi | recept. Kiwi je u nás v zimě poměrně snadno dostupné ovoce. Jeho cena sice nenahrává mohutné konzumaci, ale jak se říká, na zdraví…