Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na papriky plněné kuskusem | recept

Papriky plněné kuskusem | recept. Ne každý má hezké vzpomínky na plněné papriky podávané ve školní jídelně s rajskou omáčkou. Chcete-li si však připravit zdravé a chutné jídlo, neváhejte a vyzkoušejte náš recept na plněné papriky. Postup pro přípravu paprik plněných mletým krůtím masem a kuskusem naleznete v našem článku.

Co je potřeba

  • 6 bílých paprik
  • 250 g mletého krůtího masa
  • 1 menší cibule
  • 2 stroužky česneku
  • olivový olej
  • 3 rajčata
  • mrkev, případně jiná zelenina
  • čerstvé bylinky
  • sůl, pepř, mletá paprika nebo jakékoliv koření dle chuti
  • 1/2 hrnku celozrnného kuskusu a 1 hrnek vody na zalití
  • strouhaný sýr na zapečení
1

Paprika je velmi zdravá nekalorická zelenina, která obsahuje vitamíny B, C, dále také vápník, draslík, železo a hořčík. Papriky budeme plnit celozrnným kuskusem, který je vyrobený z celozrnné pšeničné krupice, obsahuje proto mnoho výživných látek. Kuskus je lehce stravitelný a vhodný pro redukci hmotnosti, jelikož i malé množství kuskusu dokáže zasytit.

2

A jaký je postup?

Nejprve si připravíme masovou směs tak, že najemno nakrájenou cibuli osmažíme na malém množství olivového oleje, přidáme na plátky nakrájený česnek a poté mleté maso. Maso podusíme ze všech stran a přidáme rajčata a další zeleninu. Rajčata by měla pustit dostatek vody, proto maso nemusíme podlévat. Směs dusíme pod pokličkou za občasného míchání asi 20 minut, poté ji osolíme, opepříme, okořeníme a přidáme nasekané čerstvé bylinky, např. bazalku, rozmarýn či petrželku.

3

Zatímco se masová směs dusí, připravíme si kuskus dle návodu uvedeného na krabičce. Většinou je však postup následující: 1 díl kuskusu (v našem případě 1/2 hrnku) zalijeme 2 díly vařící vody, promícháme jej a necháme pod pokličkou nasáknout zhruba 7-10 minut. Poté do kuskusu přidáme lžičku olivového oleje a špetku soli a opět jej promícháme.

4

Masovou směs smícháme s připraveným kuskusem. Poté omyjeme a vykrájíme papriky a naplníme je připravenou směsí. Do pekáče či zapékací mísy nalijeme malé množství olivového oleje a vložíme plněné papriky, které dáme péct do trouby asi na 180 °C. Papriky pečeme přibližně 30 minut. Deset minut před koncem pečení je posypeme strouhaným sýrem a necháme dopéct.

5

Zapečené plněné papriky podáváme třeba s vařenými šťouchanými brambory a čerstvou a nakládanou zeleninou.

  • Pro přípravu plněných paprik můžeme samozřejmě použít i jiné druhy papriky, třeba červenou, zelenou či oranžovou.
  • Maso v receptu můžeme vynechat nebo jej nahradit tofu, tempehem či sojovým granulátem.
  • Pokud máte rádi sladkokyselou chuť, zkuste do masové směsi přidat také lžíci třtinového cukru.
  • Je možné použít také ječný či bezlepkový kukuřičný kuskus.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit kuře na mrkvi | recept
Kuře na mrkvi | recept. Kuře se dá připravit na mnoho způsobů, pokud vám však již došly nápady, vyzkoušejte kuře na mrkvi podle našeho receptu. Recept…