Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na rychlé ratatouille | recept

25. Leden 2020

Rychlé ratatouille | recept. Tento francouzský pokrm je proslavený nejen díky známému animovanému filmu, hlavně však díky skvělé kombinaci zeleninových chutí. Ingredience se mohou mírně lišit recept od receptu, stejně jako postup. Poradíme Vám, jak si toto skvělé zeleninové jídlo připravit během chvíle a bez větší námahy. Ve správném ratatouille nesmí chybět cuketa, lilek ani rajčata. Máte-li tuto trojkombinaci rádi a ratatouille ještě neznáte, určitě ho vyzkoušejte. Pokud k němu přidáte kousek grilovaného masa, určitě si najde místo i v srdcích zarytých masožroutů.

Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • cca 4 lžíce olivového oleje
  • 3 cibule
  • 3 papriky
  • 500 g rajčat
  • 3 stroužky česneku
  • 2 bobkové listy
  • 4 snítky rozmarýnu
  • sůl 
  • 2 cukety
  • 2 lilky
1

V prvním kroku si nakrájíme cuketu a lilek na kolečka, pokud byste měli velké kusy, tak je překrojte na poloviny a pak na plátky. V pánvi rozehřejeme trochu oleje a cuketu i lilek na něm opečeme z obou stran. Pokud máte rozehřátou troubu, rozložte zeleninu na plech vyložený pečicím papírem, zakápněte trochou oleje a upečte dozlatova.

2

Následně zbavíme cibuli a česnek slupky a nasekáme je nadrobno. Papriky zbavíme jádřinců, překrojíme na poloviny a spolu s rajčaty z nich uděláme kostky. Pokud máme drobná třešňová rajčátka, nemusíme je krájet vůbec.

3

V jiné pánvi rozpálíme zbylý olej, opečeme na něm cibuli s česnekem. Jakmile se rozvoní, přisypeme papriky a rajčata, podlijeme trochou vody, přidáme bobkový list, rozmarýn, osolíme a přidáme pár kuliček pepře. Za občasného míchání přivedeme k varu. Jakmile bude cuketa s lilkem opečená, přidáme ji do druhé pánve k ostatním ingrediencím. Zvolna vaříme, až směs trochu zhoustne. Vyjmeme bobkové listy, rozmarýn i kuličky pepře. 

4

Hotové ratatouille můžeme hned konzumovat s pečivem nebo třeba s pečenými brambory jako lehký bezmasý oběd nebo večeři. Pokrm však chutná skvěle i po odležení do druhého dne, jíst lze i nastudeno. Před podáváním můžeme ozdobit bobkovým listem a snítkou rozmarýnu.

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit ratatouille | recept
Jak připravit ratatouille | recept. Ratatouille je původně francouzské zeleninové jídlo ne nepodobné našemu leču. Dobře ochucené a provoněné tymiánem…
Jak vyrobit chipsy z cuket nebo okurek
Jak vyrobit chipsy z cuket nebo okurek | recept na využití cukety. Každý, kdo má v okolí nějakého majitele zahrádky, to jistě zná. Zpočátku je to víta…