Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na rychlou lilkovou pánev načerno | recept

Jak na rychlou lilkovou pánev načerno | recept. Tato efektně vypadající pánev plná velkých kusů barevné zeleniny vás velice snadno přesvědčí, že rychlost a elegance asijské kuchyně lilku jednoduše sluší. Zvláště pak, když je jeho jemnost zvýrazněna slanou sójovou omáčkou a chuťově vyladěna sladkou červenou paprikou v kontrastu s ostrou jarní cibulkou.

Co je potřeba

  • 1 větší lilek
  • 1 červená paprika
  • 4 jarní cibulky
  • 3 lžíce olivového oleje
  • 3 lžíce sójové omáčky (lze použít i sladká sójová omáčka, či sladkou a klasickou zkombinovat)
  • 3 lžíce vody
  • sůl a pepř dle chuti
1

U tohoto receptu je opravdu důležité, abyste si ze všeho nejdříve očistili a nakrájeli veškerou zeleninu. Pak už vaše ruce budou potřeba u pánve. Zeleninu tedy omyjte, lilky nakrájejte na špalíčky a papriku s cibulkou na větší kusy.

2

Ve velké pánvi, nejlépe v klasickém woku, rozpalte olej, vhoďte do něj kousky lilku a za stálého otáčení a míchání zprudka restujte přibližně 10 minut do doby, než se jednotlivé kousky lehce přichytí a zhnědnou.

3

V tu chvíli do pánve přidejte papriku s cibulkou a dále za stálého prohazování 5 minut opékejte.

4

Poté přilijte vodu se sójovou omáčkou a směs okořeňte. Se solí ale buďte opatrní, jelikož sójovou omáčka je sama o sobě slaná. Takto duste a promíchávejte asi 10 minut až je zelenina měkká, ovšem ne rozvařená. Měla by být tak, jak těstoviny, al dente.

Báječnou přílohou je basmati rýže, kuskus či bulgur.

Opravdu vynikající a jemnější chuti dosáhnete, pokud do pánve spolu se sójovou omáčkou, vodou, solí a pepřem přidáte i 1–2 lžíce třtinového cukru. Cukr zkaramelizuje a dodá pokrmu velice příjemný nádech.

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články