Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na trénink podle Korteho

29. Duben 2019

Tento trénink, který byl původně vyvinut pro silové trojbojaře, patří mezi tzv. full-body tréninky. To znamená, že v každém tréninku procvičíte celé tělo. V dnešní době je velmi oblíbený a i kulturisté, kteří ještě donedávna nedali dopustit na splitové (dělené) tréninky, zkoušejí dnes Korteho, a jiné full-body tréninky, s vynikajícími výsledky.

1

Korte je původně trénink pro silové trojbojaře. My si představíme verzi tohoto programu určenou pro širší publikum, která působí více na budování objemu než jen maximální síly.

2

Základní verze programu je na čtyři týdny. V každém tréninku (3x týdně) procvičíte celé tělo a v každém tréninku budete cvičit benchpress, dřep a mrtvý tah a několik doplňkových cviků. Každý týden představuje jeden cyklus a v každém dalším si zvýšíte zátěž u základních cviků.

3

Jak tedy přesně na věc? V každém tréninku provádíte tři výše zmíněné základní cviky v pěti sériích po pěti opakováních se zátěží rovnající se 70% vašeho maxima (uzvednete-li maximálně 100 kg na bench, cvičíte se 70 kg). Projedete týdenní cyklus, kdy první trénink začíná mrtvým tahem, druhý benchem a třetí dřepem. Proč? Protože první cvik vždy provádíte v šesti sériích po šesti opakováních (následující 5 x 5), k tomu doplňkové cviky (bicepsový zdvih, tricepsový tlak, břicho a příští trénink výpony na lýtka, břicho, toto se stále střídá).

4

Další týden zvýšíte závaží na základních cvicích o 2,5 kg (u mrtvého tahu a dřepu i více). Jinak vše zůstává stejné. První cvik dne 6 x 6, zbylé dva 5 x 5 a nakonec doplňkové cviky. Ačkoli se první týden bude tento systém zdát jednoduchý, s dalšími týdny a přibývající zátěží se teprve začnete pořádně potit.

Tento silově objemový trénink není určen začátečníkům!

Autor: Marrp
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak vyrýsovat svalstvo
Jak šokovat svalstvo
Jak na silový trénink
Jak si vypracovat široká záda?
Jak posilovat nohy?