Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na zdravý avokádový dezert | recept

Avokádový dezert | recept. Víte, co je to hrušovec přelahodný? Pod tímto malebným názvem se skrývá dnes běžně známé avokádo, přesněji avokádo je plodem hrušovce. Z tohoto hlediska se tedy jedná o ovoce, ačkoli neobsahuje téměř žádné cukry, ale zato velké množství tuku, vitamínů a minerálních látek, které prospívají lidskému zdraví. Tuky obsažené v avokádu se považují za zdravé a vhodné i při dietách. Podle následujícího receptu si připravíte lahodný dezert bez vaření či pečení, který si navíc můžete dovolit, i když zrovna hubnete.

Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 2 větší avokáda
  • 1 vyzrálý banán
  • 3 lžíce zakysané smetany
  • 2 lžíce medu
  • 4 lžíce kakaa
  • šťávu z poloviny citronu
1

V prvním kroku si oloupeme avokádo. Dnes lze sehnat i avokáda určená ihned ke konzumaci, tedy zralá. Stojí však více. Pokud tedy vyloženě nespěcháte, kupte si běžné a nechte ho při pokojové teplotě dojít. I tak raději v obchodě volte ta, která lze trochu pomačkat. Avokáda tvrdá jako kámen vám budou měknout mnoho dní. Zralost avokáda poznáte právě podle toho, jak jde oddělit slupka.

2

Oloupaný plod následně podélně nařízneme a obě poloviny oddělíme. Poté vyjmeme pecku. Avokádo nakrájíme na větší kusy a přendáme ho do vyšší nádoby. Citron pomačkáme a pokoulíme po lince, abychom z něj dostali více tekutiny. Následně z něj vymačkáme šťávu, postačí z poloviny většího plodu. Citronovou šťávou zakápneme kostky avokáda a rozmixujeme na hladkou kaši. Pokud by se stalo, že máme poněkud tužší avokádo a jde hůře rozmixovat, pomůžeme si trochou vlažné vody.

3

K avokádovému krému postupně přidáváme další ingredience. O sladkost se postará med a banán, je však třeba, aby byl opravdu vyzrálý. Banán rozlámeme na kusy a vhodíme do nádoby. Přilijeme med, přidáme zakysanou smetanu a kakao. Vše důkladně mixujeme, aby se všechny ingredience dokonale propojily. Hotový krém přendáme do skleniček nebo misek a před podáváním necháme vychladit. Těsně před podáváním můžeme ještě poprášit kakaem a ozdobit lístky meduňky nebo máty.

Pokud dietu zrovna nedržíte, vyměňte kakao za čokoládu, kterou je před použitím třeba rozpustit.  

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak využít karob (svatojánský chléb)
Jak využít karob (svatojánský chléb) | rady a tipy. Karob neboli svatojánský chléb je prášek získávaný z plodů (nazývaných taktéž karob) stálezel…
Jak využít cottage cheese v kuchyni
Cottage cheese je druh čerstvého sýra vyráběného z kravského mléka, jenž je lehký, zdravý a snadno stravitelný. Dá se konzumovat jen tak samotný…