Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na zdravý dýňový cheesecake | recept

Zdravý dýňový cheesecake | recept. Na letní cheesecake s malinami či ostružinami je již bohužel pozdě. Nemusíte však zoufat, s podzimem je tady také dýňová sezóna. Vyzkoušejte zdravý dýňový cheesecake podle našeho receptu. Příprava dýňového cheesecaku je jednoduchá a rychlá. Zdravý dýňový cheesecake si můžete připravit i v bezlepkové variantě.

Co je potřeba

Na korpus je potřeba:

  • 200 g zdravých či bezlepkových sušenek
  • 60 g másla
  • 2 lžíce kakaa

Pro přípravu náplně potřebujeme:

  • 300 g nakrájené dýně
  • 1 hrnek třtinového cukru
  • 500 g měkkého tvarohu
  • 2 vejce
  • 1 lžičku soli
  • 1 lžičku skořice
1

Dýňový cheesecake můžete připravit z nejpoužívanější dýně Hokkaidó i jiných druhů, např. z dýně muškátové, jejíž chuť se skvěle snoubí s chutí mleté skořice nebo z dýně máslové, jež je ze všech druhů nejsladší a hodí se tedy pro přípravu sladkých pokrmů a dezertů, po upečení v ní navíc probudíte jemné oříškové tóny. Pokud nepoužijete Hokkaidó, musíte dýni oloupat.

Dýně obsahují zejména vlákninu, vitamíny A a C a vitamíny skupiny B, z minerálů pak draslík, vápník, hořčík a železo.

2

A jaký je postup?

Kousky dýně vložíme do hrnce, podlijeme je trochou vody a podusíme doměkka. Trvá to zhruba 10 minut. Poté dýni rozmixujeme ponorným mixérem na pyré a necháme jej vychladnout.

3

Mezitím připravíme korpus tak, že sušenky rozmixujeme s máslem a kakaem.

4

Směs vmačkáme do dortové či koláčové formy a vytvoříme vyšší okraj.

5

Tvaroh smícháme s vejci a cukrem, přidáme skořici a sůl a nakonec vmícháme vychladlé dýňové pyré.

6

Náplň nalijeme na připravený korpus, cheesecake vložíme do trouby vyhřáté na teplotu 200 °C a pečeme jej asi 45 – 60 minut dozlatova.

7

Dýňový cheesecake necháme vychladnout a můžeme podávat. Přeji dobrou chuť!

Můžete použít i kakaové či karobové sušenky, v tom případě již nepřidávejte kakao.

Autor: Jana F. | Zobrazit autorská práva

Fotografie: Jana F.

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Dýňové noky | recept. Dýně Hokkaido je v kuchyni všestranně upotřebitelná. Na rozdíl od větších druhů má Hokkaido i přijatelnou velikost, takže se spo…