Co je potřeba

  • dostatečně velké plastové kbelíky
  • pracovní oděv
  • pracovní rukavice
  • roušku
  • zednickou lopatku
  • vodu
  • Cemix směs – jádrová omítka ruční
  • míchací pistoli
  • hladítko
  • tým pomocníků
1

Oblékněte si pracovní oděv a vhodné pracovní rukavice. Přes ústa a nos si navlékněte roušku.

2

Do kbelíku nalijte díl vody a otevřete pytel se směsí na výrobu hrubé omítky. Doporučujeme, abyste tento úkon prováděli ve více lidech, jeden pytel váží 25 kg.

3

Prášek smíchejte s vodou za pomoci elektrické míchací pistole, která obojí spojí v kompaktní hmotu. Hmota by neměla být příliš vodnatá, ale ani příliš tuhá. Správnou tuhost materiálu zjistíte tak, že na špičku zednické lžíce naberete hmotu a plesknete jí o zeď. Pokud je směs příliš tuhá, spadne na podlahu. Pokud příliš řídká, steče po zdi dolů. Optimálně by měla hmota na zdi držet.

4

Vezměte zednickou lžíci a začněte směsí omítat holé cihly. Nejefektivnější je, pokud si na lžíci nanesete menší množství hmoty a švihem ji házíte na zeď směrem od sebe. Postupujte, dokud nezakryjete všechny holé cihly. V tento moment směs neroztírejte dohladka.

5

Jakmile směs mírně uschne (interval cca 5-10 minut), vezměte zednické hladítko a povrch stěny uhlaďte dohladka. V tomto okamžiku můžete začít zarovnávat i nerovnosti povrchu, a to tak, že na hladítko nanesete část hmoty a přejedete s ním zeď shora dolů či naopak.

6

Díry v textuře opravíte tak, že hmotu nanesete na obrácenou stranu zednické lžíce.

Tipy

Při schnutí materiálu může omítka začít jemně praskat. Je to úplně normální a nemusíte se ničeho obávat. Stačí pak zeď po úplném uschnutí přejet smirkovým papírem.

Varování
  • Při míchání materiálu držte míchací pistoli oběma rukama. Abyste se nespálili, používejte raději zesílené pracovní rukavice.
  • Rouška na tvář je zcela nezbytná – při práci se sypkým materiálem jeho oblaka způsobují kašel a nemožnost dýchat.
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
2.666665
Average: 2.7 (3 votes)