Přejít k hlavnímu obsahu

Jak naučit dítě čistit si zuby | rady

Jak naučit dítě čistit si zuby | rady. Dětští zubaři si stěžují, že úroveň dětských zoubků je katastrofální. To, že za to může genetika je sice pěkné, ale ne vždy pravdivé. Z velké části za kazy stojí vysoká konzumace sladkostí a také špatné čištění zubů. No jo, ale co dělat, když děti kartáček zrovna nemilují?

Co je potřeba

trpělivost
dítě
pasta
kartáčky
znalosti
básničky

1

Všechno je o zvyku, čím dříve si dítě navykne tím lépe. Seznamte jej s kartáčkem už v kojeneckém věku, později mu už kartáček nebude připadat jako cizí předmět. V obchodech jsou dostupné kartáčky pro kojence anebo návleky na prst. Zoubky je totiž zapotřebí čistit již od objevení prvního zoubku. Nechte dítě, aby si s kartáčkem hrálo a okusovalo, nebude se pak následně čištění bránit.

2

Na přijmutí pravidelného čištění dopomůže taková drobnost jako barevný kartáček anebo příjemně ochucená pasta.

3

Čistěte zoubky již od prvního zoubku a to pravidelně, ideálně i ve stejnou dobu. Dítě si v kojeneckém věku rychle navyká a později mu to nepřijde nepřirozené.

4

Pomozte si písničkami, básničkami a pohádkami. Udělejte z čištění zábavu. Vyprávějte dětem pohádky o zlobivých červících, kazech a podobně.

5

Zkuste čistit zuby s pomocí této básničky: Řízy, řízy, ať jsou zoubky bílé jako břízy. Vpravo, vlevo, nahoře i dole, ať jsou zoubky bílé moje.

6

Většímu dítěti kupte přesýpací hodiny, které mu pomohou orientovat se v čase.

7

Do třech let je zapotřebí, abyste dítěti čistili zuby vy. Od třech let postupně převádějte péči na dítě. Pamatujte však, že i tak je nutné zoubky kontrolovat, pomáhat a dočisťovat. Péči o zuby dítě obvykle samo zvládne od svých osmi let, ale tato záležitost je také individuální. Některé méně šikovné děti toho budou schopné až od dvanácti.

8

Čistit zuby své dítě učte před zrcadlem, kdy si stoupnete za něj a ukazujete mu správnou technikou čištění. Je důležité, aby si dítě vštípilo, že se přední horní zoubky čistí směrem od dásní dolů a spodní opačným směrem. Boční strany zubů čistíme kroužky. Nezapomínejte na plošky i vnitřní strany zubů. Důležité je, aby kartáček čistil i ten poslední zub v puse.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak správně používat ústní vodu
Jak poznat dobrého zubaře
Jak na zubní kazy | rady
Jak si nasadit čočky | rady