1

ochrana proti větru
Toto opatření zásadně redukuje vysušující působení studených větrů. K nově vysazenému keříku postavte ve vzdálenosti asi 30 cm silný dřevěný rám, a to z té strany, z níž nejčastěji vane vítr. Rám by měl být minimálně o 30 cm vyšší a širší, než je keř. Přichyťte k němu síťovinu. Lepší ochranu ale zajistíme, pokud rámem obklopíte keřík ze 4 stran, opět i se síťovinou.

2

ochrana proti vysoušení
Vhodný je například postřik s antritranspirantem, který zabraňuje výparu, a který tedy zabraňuje vysychání.

3

ochrana před sněhem
Stálezelené keře budou potřebovat vaši ochranu v podmínkách, kde silně sněží. Silnou vrstvu sněhu odstraňte z keříku hned, jak si toho všimnete. Preventivní ochranu před sněhem pak mohou zajistit různé typy přístřešku, různé koše nebo skleněné poklopy.

4

ochrana před mrazem
Před zmrznutím může ochránit nově vysazený keřík mulč. Mulčovací materiál (např. posekaná tráva, shrabané listí) rozprostřete kolem keře. Nejvhodnější je to provést za mírného počasí, v období, kdy půda teplá a vlhká. Proti mrazu můžete rostlinu ochránit určitý typem izolace, například obalit nadzemní části rostlin i obalem z jutoviny, koberce nebo vrstvami novinového papíru.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno