Přejít k hlavnímu obsahu

Jak odhlučnit byt v panelovém domě | rady

Jak odhlučnit byt v panelovém domě | rady. Panelové domy jsou velmi často proklínané díky hluku, který do nich přichází ze všech stran. Mnoho uživatelů tak během celého dne nezažije chvilku klidu. V dnešní době naštěstí už známe mnoho účinných způsobů, jak lze byty odhlučnit. Obvykle je nutné se podřídit investici do odhlučnění, ale výsledkem je pak klidný život v panelovém domě. Možností odhlučnění je ovšem mnoho, jaké to jsou?

1

Podlahy

Jestliže jde mnoho hluku od podlahy, tak je potřeba zařídit její odhlučnění a to tak, že se vytvoří akustická izolační vrstva. Ideálním řešením jsou plovoucí podlahy. Je ovšem zapotřebí zvolit vhodnou podlahovinu, každá podlahovina tlumí hluk ale jiným způsobem. Vhodné jsou OSB desky, překližka, sádrokarton i speciální izolační vrstvy. Pokud si izolační vrstvu vyberete, tak následně můžete jako nášlapnou vrstvu zvolit lino, parkety, dlaždice, koberce aj.

2

Stropy

Hlučné sousedy můžete mít i nad sebou, obzvláště dupající děti jsou nepříjemné. Strop odhlučníte tak, že na něj nalepíte polystyren nebo sádrokarton. Zcela nejideálnější je vytvoření podhledu, které je sice pracnější, ale vypadá velmi pěkně a dokáže skvěle tlumit hluk ze shora.

3

Stěny

Hluk ze stěn je nejčastější. Můžete ho řešit více způsoby. Nejlevnější je například korkové obložení, na které lze následně namontovat i palubky a výsledek vypadá perfektně. Korkové i dřevěné obložení lze skvěle namontovat i na sádrokarton. Další možností je nalepení zvukoizolačních panelů, velmi lehce se instalují. Nabízí se i varianta akustických předstěn, pro ně je ovšem nutné vytvořit hliníkový profil, na který se namontují.

4

Okna

Hluk zvenčí velmi snadno přenáší obyčejná okna, nejjednodušší variantou je jejich výměna za okna plastová, takto se hluku snadno zbavíte.

5

Dveře

Jestliže je vám nepříjemný hluk z chodby, tak to můžete vyřešit kvalitními dveřmi s odhlučněním. Jednodušší je ovšem zakoupit polstrované odhlučnění, které se pouze přidělá na vaše stávající dveře, je to mnohem levnější varianta.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak si vybrat saunu | rady
Jak postavit kovárnu | rady
Jak pokládat linoleum | rady
Jak se zbavit smutnic | rady a tipy
Jak pěstovat tlustici