Přejít k hlavnímu obsahu

Jak opticky zvětšit pokoj | rady a tipy

Jak opticky zvětšit pokoj | rady a tipy. Pokud bydlíte v garsonce nebo jiném malém bytě, možná přemýšlíte, jak celý prostor zařídit a opticky ho zvětšit. V následujícím článku si můžete přečíst pár tipů a rad, jak opticky zvětšit pokoj.

1

Barvy

Malou místnost opticky zvětší světlé a pastelové barvy. Ideální volbou je bílá, světle žlutá, modrá nebo zelená. Pokoj bude vypadat větší, pokud si vyberete jednu nebo dvě zmíněné barvy a interiér zařídíte v různých odstínech.

2

Podlahy a stěny

Malému bytu pomůže jednobarevná podlaha světlejší barvy. Ideální je dřevo nebo koberec. Dbejte ale na to, aby byl odstín podlahy tmavší než stěny.

Zapomeňte na tapety s velkými vzory či výraznou výmalbu. Ani obrazy s mohutnými rámy nebudou to pravé ořechové. Vymalujte si bíle nebo opět pastelovou barvou a pokud byste chtěli pořídit obrázky, vyberte drobné s minimalistickým designem.

3

Nábytek

Víceúčelový nábytek je velkým pomocníkem, vyberte si proto do bytu vybavení „stavebnicového typu“, které se dá přeskládat dle potřeby. Interiér si také můžete navrhnout tak, aby se například postel dala po složení použít jako stůl nebo aby se dala zaklopit do zdi. Řešením je také spaní „v patře“, tedy pod stropem.

Pokud vsadíte na klasický nábytek, vybírejte alespoň světlý v barvě dubu nebo břízy a zároveň takový, který je na nožičkách nebo kolečkách, opticky to prostor rozšíří. Určitě nekupujte masivní a tmavý, ten má totiž tendenci prostor opticky zmenšovat.

4

Záclony a závěsy

Na závěsy zapomeňte úplně, pořiďte si místo nich rolety nebo žaluzie. Pokud máte rádi záclony, chce to vzdušné, krátké a s velmi jednoduchým vzorem. Zdobené, výrazně řasené či ty s hustým vzorem se hodí spíše do větších bytů.

5

Pryč ze zbytečnostmi

Obecně platí, že čím méně věcí budete mít, tím více bude prostor „dýchat“. Zbavte se tedy zbytečností, uschovejte věci do skříně a udržujte pořádek.

Autor: MARTI
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybrat sušičku prádla | rady
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat podkladový rošt pod matraci
Jak si uspořádat šatník | rady a tipy
Jak vybrat vestavěné skříně
Jak si vybrat futon