1

Zčervenání kůže

Nejslabší formou popáleniny od sluníčka je zčervenání – zarudnutí kůže. Kůže vás nepříjemně svrbí a pálí, je citlivá na dotyk. Doprovodnými projevy jsou bolesti hlavy, celková svalová únava, v krajním případě také horečka.

Máte-li tyto příznaky, pak jste dostali úžeh z přílišného pobytu na slunci. Pokud vás postihly výše uvedené příznaky, přestaňte se opalovat a vystavovat se slunci. Schovejte se do stínu a pokud možno do chladnějšího prostředí (klimatizovaná místnost). Důležité je, abyste pili dostatečné množství tekutin. Při pobytu na slunci bylo vaše tělo dehydrované. Dostatek tekutin vám pomůže odbourat bolest hlavy a svalovou únavu.

Pokožku jemně potřete chladivým gelem. V lékárnách můžete zakoupit širokou škálu chladících gelů. Doporučujeme ověřenou klasiku – chladivý gel Panthenol, který obsahuje všechny potřebné živiny a jeho pořizovací cena není vysoká.

2

Popáleniny II. stupně

Pokud jste to s opalováním přehnali tak, že vám naskákali na postižených, místech puchýře, pak jste si přivodili popáleniny II. stupně.

Prvotní ošetření si proveďte sami: chladivým gelem, chladivým sprejem nebo borovou vodou. Postižené místo uvedenými přípravky jemně ošetřete, dávejte pozor, aby puchýře nepraskly. Čirá tekutina, která se v nich nachází, ránu chladí a navíc má desinfekční účinek.

Rozhodně puchýře nepraskejte, mohli byste si do nich přivodit infekci. Další ošetření raději přenechejte lékaři.

3

Solární popáleniny

Solární popáleniny vznikají v důsledku opalovaní v soláriích nebo horským sluncem. Popáleniny tohoto typu bývají závažnější a mohou pokrývat celé tělo. Solární popáleniny není radno podceňovat. Pokud máte puchýře, dbejte rad uvedených výše. Přesto doporučujeme v každém případě navštívit lékaře. Pomáháte-li si k bronzové pleti solárii nebo horským sluncem, nezapomeňte i v tomto případě používat ochrannou kosmetiku, která vám pomůže alespoň částečně chránit pokožku před umělým zářením.

4

Vhodné prostředky

Vhodnými prostředky na ošetření popálené kůže jsou:

- Panthenol spray
- Panthenol gel
- Hemagel
- Bepanthen Plus
- Veškeré gely a chladící spreje obsahující Aloe Vera
- Výrobky Aloe First

Na popálená místa aplikujte pouze chladící gely, spreje případně lehké chladící krémy. Různé masti rozhodně nejsou vhodné, spálená pokožka potřebuje dýchat a mastné přípravky ji v tom rozhodně nepomůžou.

Nevystavujte svou kůži přílišnému UV záření. Bronzová barva kůže je sice hezká, ale přílišné opalování způsobuje nejen hezkou barvu, ale také vrásky, předčasné stárnutí kůže a v krajním případě, jak už jsme zmínili, i rakovinu. Nepodceňujte rizika a svou pokožku dostatečně chraňte.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.5
Average: 3.5 (6 votes)