Přejít k hlavnímu obsahu

Jak otevřít zámek dveří bez klíčů

Pokud se vám zavře dítě v koupelně, je tato situace celkem adrenalinová. Stejně tak tomu může být i v jiných momentech. Umíte si poradit?
Tento návod rozhodně není určen pro nějaké neoprávněné vniknutí, ale pro ty, kterým se čas od času stane, že si zapomenou klíče.

Co je potřeba

drát
bumpking klíč
papír
tužka
kladívko
páčidlo
kleště

1
Když se dítě zamkne tam, kde je klasický tvarový klíč, můžete si poradit takto: • Pod dveře v úrovni zámku vložte papír. • Tužkou, či něčím tenkým se ze své strany pokuste vystrčit klíč, aby vypadl. • Pak jej opatrně s pomocí papíru opatrně protáhněte zpoza dveří. • Pak dveře můžete odemknout.
2
Dveře s cylindrickou vložkou. Otevření takovýchto dveří záleží na opláštění. Zda jej můžete odšroubovat. Pak se dovnitř můžete dostat odvrtáním. Ti trochu více šikovní mohou použít i špendlík či vlásenku, která dokáže nastavit vnitřní blokovací kolíky do správné – odemčené úrovně.
3
Bumpking. Metoda vyklepávání, která otevře každé zamčené dveře, kdy se vám klíč zablokuje v zámku. Jedná se o techniku, kdy se vám stane, že dáte speciální klíč do zámku. Jedná se o jednoduchou záležitost, prostě do hlavice klíče klepete tím, co máte po ruce (šroubovákem, botou a pod). Klíč poskočí a bude postupně rotovat anebo se uvolní a vy jím můžete pak otočit.
4
Tam, kde je kladka, je nejschůdnější cesta kladku prostě vypáčit. Pokud je základ kovový, tak kladku přecviknout, či si opět pomoci drátkem.
5
Vyrobte si otvírání z kovového klipsu propisky. Stačí, když jej ohnete do 90 stupňového úhlu a nutno působit na klipsu jistým tlakem a v postupném úhlu postupně od cvakávat jednotlivé cylindrické kolíky. Je zde zapotřebí jisté trpělivosti a zručnosti, ale u klasických fabek by otevření zámku nemělo činit značné obtíže.

Pokud se vám nedaří a nemáte po ruce ani šikovného souseda s nářadím, či máte doopravdy kvalitní bezpečnostní zámek, poraďte se raději s odborníky.

Autor: Adriana Dosedělová | Zobrazit autorská práva

Autor: Mattox, zdroj: sxc.hu

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články