Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pečovat o lakované boty | tipy

Jak pečovat o lakované boty | tipy. Většina z nás zná metody péče o běžnou koženou obuv, ale má malé zkušenosti s lakovanými botami. Lakýrky jsou v podstatě interiérovou obuví a hůře snášejí zimu a vlhko. Jsou ale botami s nejmenšími nároky na ošetřování a údržbu. Přesto existují postupy, které je dobré znát.

1

1. Lakované boty se udržují v podstatě stejně, jako boty z nelakované kůže, jenom se nekrémují a neimpregnují

2. Můžete používat například i roztahovací spreje, ovšem s velkou opatrností, neboť lak má tendenci praskat. 

3. Napínáky bot můžete také používat, ale tak aby botu jen držely. Když nemáte napínáky, postačí novinový papír. Při obouvání zejména uzavřenějších tvarů bot používejte raději nazouvací lžíci, jelikož tak zamezíte deformaci boty zejména v patové části, což by mohlo vést k vyzouvání boty při chůzi

4. V obchodech s obuví se prodává speciální pěna nebo vosk, který lakované boty leští a udržuje v dobré kvalitě.

5. Špínu otírejte pouze vlhkým hadříkem.

6. Dbejte na to, aby se lakované boty nepromáčely a nezdeformovaly. Nemusíte se bát, když se lakovaná bota v průběhu nošení začne „vrásnit“, zejména ve špici, kde se bota ohýbá. Lakovky jsou vyráběny z kvalitní kůže povrchově upravené lakem a aby bota byla měkká, nemůže být lakovaná kůže tvrdá. Vrásnění je pro lakovky přirozené.

7. Před samotným ošetřením lakované boty musíte očistit vlhkým měkkým hadříkem a pak na ně nanést ochranný prostředek určený speciálně pro tyto boty.

8. Před každým použitím lakovaných bot je přeleštěte speciálním hadříkem, nejlépe utěrkou z mikrovlákna, kterou nesmíte prát v pracích prostředcích, ale pouze v horké vodě.

9. Pokud budete mít lakovky mokré, nechte je vysychat jen pomalu, nejlépe při obvyklé pokojové teplotě.

10. Čas od času ošetřete i vnitřek bot speciálním dezinfekčním sprejem zamezujícím vzniku plísní či bakterií.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak si vyrobit gel na praní
Jak vyrobit svíčku ze zbytků vosku
Jak vybrat kuchyňskou váhu
Jak poznat kvalitní burčák | tipy
Jak vybělit zašlé záclony