Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pečovat o podlahu | rady

Jak pečovat o podlahu | rady. Každá podlaha vyžaduje svoji péči a to už jenom proto, že po nich chodíme, usazuje se na nich prach, jsou zatěžovány vlhkostí, mechanickým posuvem a dalšími vlivy. Podlah máme ovšem mnoho druhů a každá vyžaduje jinou péči. Je to i z toho důvodu, že se liší materiálem a ten reaguje na různé prostředky zcela jiným způsobem. Naštěstí je péče o podlahu záležitost, která se řeší pouze několikrát za rok. Jak s právně o podlahu pečovat?

1

1. Nečistoty a kamínky

Kamínky, písek a jiné tvrdé nečistoty, z každé podlahy stírejte a zametejte. Podlahy z měkkých materiálů vyžadují pravidelné zametání kamínků a písku. Obzvláště dřevěné, plovoucí, PVC a další podlahy mohou být těmito nečistotami poškozeny. Při sešlapu drobných kamínků nebo posuvu nábytku po nich, může dojít k vtlačení kamínku do textury a následnému poškrábání.

2. Prach

Prach jako takový podlaze výrazným způsobem neškodí, ale může vytvořit chuchvalce, které se dostanou mezi spáry a tam se hromadit. Podlahy vždy jednou týdně setřete vlhkým mopem či hadrem.

3. Špinavé podlahy

Silně znečištěné podlahy čistěte prostřednictvím čistících prostředků, rovněž mopem či hadrem. U dřevěných podlah ovšem nepoužívejte příliš mnoho vody, ale pouze mokrý mop. Použít můžete čistící prostředky speciálně určené na různé typy podlah, jsou dostupné v domácích potřebách. Obvykle každá podlaha má své specifické přípravky, které lze použít na jejich čištění.

4. Pasty a vosky

Speciální péče se klade na plovoucí a dřevěné podlahy. Plovoucí podlahy je potřeba čas od času natřít pastou na plovoucí podlahy a pokud se jedná o taneční parket, tak se provádí leštění a voskování podlah. Na to jsou určeny speciální vosky, které mohou vytvořit buď matný nebo lesklý povrch.

5. Opatrná manipulace s nábytkem

Každý typ podlahy lze poškodit špatnou manipulací nábytku, je třeba ho nikdy netáhnout po podlaze, ale pouze ho přenášet. Dále je vhodné na plovoucí podlahy nepoužívat kolečková křesla. V případě kovového nábytku lze poškodit i dlažbu, takový nábytek je vhodné podlepit plstěnou nebo pryžovou podložkou.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak prát spacák | tipy
Jak prát spacák | tipy. Praní spacáku je velmi nepříjemné téma, kterému se snaží mnoho vášnivých kempařů vyhnout. Spacák naštěstí není nutné prát čast…
Jak pěstovat srdcovku nádhernou