1

Pravidelné hnojení
Růže velmi rychle vyčerpají živiny v půdě, a proto potřebují pravidelně hnojit, zejména pokud chcete, aby vám stále hezky květly. V zahradnictví jsou běžně k dostání i speciální hnojiva na růže, v práškové formě nebo v granulích. Hnojte na jaře. Nasypte menší hrst kolem každé růže a trochu prokopejte motyčkou. Hnojení byste pak měli opakovat ještě v polovině léta, ale tentokrát spíše hnojivem se síranem draselným.

2

Časté zalévání
Nedostatečné zalévání může být pro růst růže zejména v začátcích velmi škodlivé. Kořeny by se místo rozrůstání do prostoru a hloubky snažily protlačit nahoru, aby získaly aspoň trochu vláhy. Je proto dobré je zalévat opravdu důkladně.

3

Vykopávání plevele
Při nekonečném boji s plevelem dejte v případě růží pozor, abyste nepoškodili kořeny. Proto nekopejte motyčkou příliš hluboko.

4

Mulčování
Na jaře po prořezání a pohnojení je dobré rozprostřít kolem růží tlustou vrstvu mulče. Nejvhodnější je stájový hnůj, ale stejně tak poslouží i drcená kůra. Mulč vám zlehčuje práci tím, že zabraňuje tvorbě plevele, ale zlehčuje život i růžím, protože zadržuje vláhu.

5

Odstranění zvadlých květů
Tím, že odštípnete květ po jeho odkvetení, můžete docílit toho, že růže v období květu ještě obrazí a znovu vykvete. S uvadajícím květem se totiž už nebude zatěžovat a energii může věnovat novým květům.

6

Ochrana růží před větrem
Na podzim růži seřízněte tak, že zkrátíte vysoké růže nebo jejich květenství. Větrem by totiž mohly odhalit kořeny a ty by pak snáze podlehly těžkým zimním podmínkám.

7

Ochrana růží před mrazem
Růže nejčastěji vydrží mráz do –10 °C po dobu jednoho týdne. Pokud jsou chráněny, vydrží mnohem déle. Ochránit je můžete například zabalením do slámy (zejména u stromkovitých růží) nebo je přikryjte větvemi nebo listím. Existují samozřejmě i růže, které vydrží mráz až do –20 °C, ale to si musíte rozmyslet dříve, než si růži vyberete.

8

Ochrana růží před škůdci
Růže jsou náchylné na různé nemoci nebo škůdce, proto je dobré je velmi často prohlížet a v případě zjistění příznaků napadení nemocí nebo škůdcem ihned zasáhnout. Nejvhodnějším zásahem je asi postřik, který seženete v zahrádkářských potřebách.

Tipy

Nezalévejte růže za prudkého světla, mohly by se zničit jejich květy.

Varování

Zbytky větví nebo listů po ostříhání nemocné rostliny napadnené nějakou chorobou nebo škůdci je důležité spálit. Pokud je přidáte na kompost, můžete zpětně nakazit i jiné rostliny, protože nemoci na kompostu mohou přežít.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.142855
Average: 4.1 (14 votes)