Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat amarylis neboli hippeastrum

Nádherně veliké a výrazné květy tyčící se na pevném stvolu, to jsou amarylisy. Amarylisy se pěstují již v široké škále barev: od bílé, přes žlutou, oranžovou, žíhanou až po temně rudou. Právě v době, kdy amarylisy vykvétají, mohou doplnit slavnostní vánoční tabule krásnými dekoračními květy a nebo nejrůznějšími aranžemi, které využívají jejich jedinečnou krásu. Velmi efektní je, pokud použijeme pro amarylisy vázu ladící s barvou květů.

Co je potřeba

cibule amarylisu
pěstební nádoby
pěstební substrát

1

Cibule amarylisu je vhodné přesazovat nejlépe kolem jejich klidového období. To je v listopadu. Nový květináč by měl být jen o málo větší než ten původní.

2

Cibule amarylisu nakupujeme na podzim a v zimě. Uskladníme je ve sklepě při teplotě kolem 15°C. Klidně mohou být i ve tmě. Když se z cibule amarylisu vynoří poupě, vysadíme cibuli tak, aby byla jedna její třetina nad zeminou. Důležitá je silná drenážní vrstva. Rostlinu postavte na světlé místo, kde bude nejdříve tepleji - asi tak 22 stupňů a později tak kolem 20 stupňů. Rostlinu dáme nejlépe na okno obrácené na západ nebo na jih.

3

Zpočátku a ještě i poté, co vyraší květní stvol amarylisu, je potřeba udržovat půdu mírně vlhkou. Rostoucí rostlinu zalévejte a jednou týdně přihnojujte. Od poloviny května můžete letnit rostlinu venku.

4

V mírně teplých místnostech vydrží květy amarylisu několik týdnů, dokud listy nezačnou žloutnout. Po odkvětu amarylisu je nutné opět zálivku omezit. Odkvetlé květy průběžně odstraňujte. Po odkvětu celý stvol odstraňte u cibule. Od poloviny léta omezujte zálivku, koncem léta přestaňte zalévat úplně. Cibule vyjměte a uložte v chladu tak kolem 15°C v temnu. V listopadu opět zasaďte.

5

Pro bohaté kvetení hvězdníku je nutné dodržovat následující vegetační fáze: 1. fáze - kvetení amarylisu v zimě 2. fáze - růst amarylisu na jaře a začátkem léta 3. fáze - fáze klidu amarylisu na podzim

Autor: ZBohdalova
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat a stříhat zlatici | rady
Jak pěstovat konifery ze semen | rady
Jak na zdravé bio klíčky
Jak a co vysadit k pergole | tipy