Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat brambořík doma

10. Duben 2020

Brambořík k nám přišel z Persie a patří k našim velmi oblíbeným květinám, které nejčastěji pěstujeme jako hrnkovou květinu. Brambořík je u nás po vánoční hvězdě tou nejoblíbenější vánoční rostlinou, která kvete od listopadu do března. Pěstování této krásné květiny není vůbec složité. Víte, jak se brambořík pěstuje?

Co je potřeba

  • květináč s miskou
  • kamínky
  • semena, osiva, hlízy
  • zeminu
  • hnojivo bez vápníku
  • vodu
1

Aby se bramboříku u vás dařilo, musíte ho mít na světlém stanovišti, ale pozor, ne na přímém sluníčku (to by mohlo spálit lístky).

2

Brambořík není mrazuvzdorná rostlina, ale nepokvete vám ani v přílišném teplu. Jestli tedy chcete, aby vám brambořík kvetl, udržujte teplotu v místnosti ideálně okolo 12–15 stupňů. Brambořík proto nedávejte ani k topení. Květině se naopak daří na světlých chodbách.

3

Brambořík mějte zasazený v jednotné kvalitní zemině anebo v rašelině.

4

Brambořík přesaďte vždy, až odkvete (počátek dubna), v době, kdy se mu po odumření listů začínají objevovat listy nové. Při přesazování vždy zvolte jen o něco málo větší květináč (u většího květináče by vám pak nekvetl).

5

Jestli máte zahradu, místo přesazování do jiného truhlíku přesaďte brambořík v květnu přímo na záhon. Na podzim před příchodem prvních mrazíků květinu opětně přesaďte do květináče a přeneste do zimoviště.

6

Brambořík potřebuje přihnojovat po celý rok. Rostlinu přihnojujte slabým tekutým hnojivem bez obsahu vápníku, vždy jednou měsíčně. V době kvetení hnojte rostlinu dokonce dvakrát měsíčně. V období aktivního růstu (srpen), je zapotřebí, abyste brambořík hnojili dokonce každý týden.

7

Rostlinu zalévejte vydatně do misky, do níž dejte oblázky, čímž pomůžete udržet větší vlhkost. Brambořík má rád vlhkost, ale voda s ním nesmí přijít do přímého kontaktu. Po půl hodině od zalití proto přebytečnou vodu z misky vylijte. Brambořík potřebuje pravidelné a rovnoměrné zalívání. Pozor, nesmíte brambořík nechat zaschnout.

8

Brambořík se rozmnožuje řízkováním anebo výsevem. Hlízu vždy rozřízněte, nechte zaschnout a zasaďte. Semena bramboříku vysévejte od konce léta do počátku jara. K tomu, aby brambořík vzešel, je nutné jej pěstovat ve tmě při teplotě 18– 0 stupňů Celsia. Od zasetí semen vám pak brambořík poprvé vykvete za 8–12 měsíců.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat brambořík
Brambořík byl oblíbenou květinou našich babiček. Ale najdeme ho v obchodech i dnes, a to hlavně v předvánočním období. Dnes je bohužel vnímán jako krá…
Jak pěstovat černý kořen
Jak se zbavit smutnic | rady a tipy