Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat ficus benjamina

18. Leden 2016

Ficus Benjamina je drobnolistý ficus, který je pro svůj vzhled často pěstován jako pokojová bonsai. Ficus Benjamina je vcelku nenáročná rostlina, ale její pěstění vyžaduje dodržování pár základních pravidel. Jaké zásady při pěstování ficusu benjamina dodržovat vám poradí následující řádky.

1
FíkusFíkusů existuje spousta druhů. Do rodu ficus registrujeme nad tisícovku rozmanitých druhů. Velice rozšířeným je právě ficus benjamina, který se vyznačuje drobnými listy, svěšenými větvemi a možností rozličných a pestrobarevných variant zbarvení jeho drobných lístků. Ficus Benjamina může být v určitých formách pěstován jako pokojová bonsai. Tato rostlina může dorůst až do výšky několika metrů, záleží na podmínkách, ve kterých ji pěstujete. Vždyť ve své domovině dorůstá ficus benjamina do výšky až 30 metrů.
2
NárokyFicus benjamina vyžaduje dostatek jasného a rozptýleného světla, nikoli však přímé sluneční světlo. Rostlina dále potřebuje teplo. V létě postačí teplota max. do 24 °C, v zimě nesmí teplota klesnout pod 15 °C. Maximální teplota, kterou je ficus benjamina schopen zvládnout je 30 °C, minimální teplota je 10 °C. Rostlina však velmi špatně snáší velké teplotní změny a rozdíly. V létě můžete rostlinu umístit ven na balkon nebo terasu, lépe však do stinného koutu, přímé sluneční světlo je nežádoucí. Ficus benjamina je háklivý na průvan, proto jej umístěte na místo, kde na něj nebude foukat. Rostlina není náročná na substrát. Doporučujeme ficus benjamina zasadit do substrátu, který je určen pro pěstování fíkusů. Jedná se o lehký a dobře propustný rašelinový substrát. Místo substrátu můžete použít metodu hydroponie. Ficus benjamina je pro hydroponii vhodnou rostlinou a snáší podmínky hydroponie velmi dobře.
3
ZaléváníFicus benjamina zalévejte především odstátou vodou pokojové teploty, nikoli čerstvou a studenou. Rostlinu zalévejte mírně, rozhodně ji nepřelévejte. Při přelití dochází k okamžitému opadání listů. Pro rostlinu je lepší rosení listů, které ji dělá dobře. V zimním období zálivku omezte na nezbytné minimum.
4
HnojeníHnojte dvakrát měsíčně standardním tekutým hnojivem určeným pro pokojové rostliny.
5
PřesazováníPřesazujeme mladé rostliny, nejlépe vždy zjara. Starší rostliny přesazujeme pouze vzácně, protože špatně reagují na jakoukoliv změnu. U starších rostlin pouze měníme a doplňujeme vrchní část zeminy.
6
MnoženíFicus benjamina množíme řízkováním, nejlépe v letních měsících. Ideální teplota pro řízkování je v rozmezí 24 °C, max. 29 °C. Z jednoho výhonku, na němž jsou listy, můžete získat až několik řízků.
7
Ztráta listůČastými příčinami opadávání listů a chřadnutí rostliny bývají: - nízká teplota - průvan - málo světla - přehnojení - naopak podvýživa (málo hnojiva) - změna prostředí - nízká vlhkost vzduchu - přeschnutí substrátu
8
ŠkůdciFicus benjamina můžou napadnout tito škůdci: - Svilušky a třásněnky (příliš slunné stanoviště) - Puklice a mšice (příliš slunné a suché místo)
Autor: arli444
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak pěstovat orchideje
Jak pěstovat kaktusy
Obrázek není k dispozici
Jak pěstovat banánovník
Obrázek není k dispozici
Jak pěstovat mátu peprnou
Obrázek není k dispozici
Jak pěstovat kaliny