Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat floxy

17. Prosinec 2013

Floxy pěstování. Plamenky, kterým se však častěji říká floxy jsou základní rostlinou snad každé skalky. Patří k nim ještě tařice, tařičky a hvozdík. Všechny tyto květinky jsou mnohdy podceňované jako obyčejné, ovšem jejich oslnivě barevné koberce jsou poselstvím jara a ozdobou každé zahrady. Jejich výhodou je snadná dostupnost a nenáročnost na pěstování. Floxy snesou jakoukoliv půdu, nejlépe se jim daří na skalkách, kamenech a zídkách, kam svítí sluníčko. Úplně suché a vyprahlé stanoviště jim ovšem nesvědčí.

1
Nejběžnější druhy floxů mohou růst bez zvláštní péče. Rozrůstavé druhy dobře prospívají na větších plochách vytvořených jako jakési suťoviště. V takových podmínkách dovedou udělat nádherné barevné bochance.
2
Plaménka, označovaná často jako floxy, je letničkou s pestrou škálou barev svých květů. Proto je můžeme i vhodně kombinovat a dosahovat tak úžasných pestrobarevných koberců.
3
Zakoupené osivo floxů můžeme vysévat přímo na stanoviště, nebo je předpěstovat od února do dubna. Při pěstování floxů je nutno dávat pozor na nadměrné přemokření kořínků rostliny. Raději sušší substrát než příliš mokrý. Floxy snesou i krátkodobé vysušení zeminy.
4
Květinám svědčí hodně přímého světla, ale nevadí jim ani polostín. Na pěstování jsou floxy skutečně nenáročné a většina druhů je vhodných hlavně jako skalničky. Nemusí se ani často a pravidelně přihnojovat, stačí za sezónu jen velice mírně.
5
V zahradách a na skalkách dělají floxy ozdobu až do pozdního podzimu. Na skalky, suché zídky nebo na obruby okrasných květinových záhonů se hodí nízké floxy. Tvoří stále-zelené polštáře, které jsou na jaře obsypány drobnými kvítky.
6
Známé jsou i vysoké plamenky, které tvoří trsy vysoké až kolem jednoho metru, které kvetou v červenci až srpnu bohatými kuželovitými květy nejrůznějších barev. Vysazují se asi půl metru od sebe samostatně nebo jako smíšené skupiny floxů. Vyžadují výživnou a vlhkou půdu na slunném stanovišti, nebo v polostínu.

Pani Simkova, take si z detstvi pamatuji tu zaplavu barev, kterou jsme diky floxum /plamenkam/ meli na zahradce. Babicka mela snad vsechny barvy a ruzne druhy. Ja jsem se letos take rozhodla je na zahrade vysadit, objednala jsem si jiz zasenice, ktere maji prijit nekdy v dubnu. Polohu mam pekne slunnou, tak snad se jim tam bude darit.
Preji hodne uspechu s pestovanim.
Zdravi Vas Aja.

Simkova Helena (neověřeno) | Ne, 09/04/2016 - 08:39

Dobrý den. Váš článek se mi líbí je v nem dost informací. Je to moje oblíbená květina už od dětství. Ted je zkoším pěstovat ja,ale bydlím v paneláku,mam na to málo místa a nevhodnou polohu.Sluníčko sem svítí jen při vychodu a chvilku při zapadu. Ale i tak se jim aspon trošku daří.Mám z toho velkou radost,připomínají mi dívčí léta. Přeji Vám krásný slunečný den. Srdečně Vás zdraví Helena.

Další zajímavé články