1

Pěstování frézií

Frézie potřebují světlé a teplé stanoviště, humózní a propustnou půdu, nesnášejí přemokřenou půdu. Listy frézií v létě rosíme, aby rostlinám neosychaly. Vhodná je také opora rostlin. Frézie můžeme pěstovat také v nádobách na terase nebo na balkóně, pěstování frézií v bytě je možné jen za vynikajících světelných podmínek. Na podzim hlízy frézií vyryjeme a skladujeme nejprve při teplotě 25 °C (první tři měsíce), poté 12-15 °C. Frézie vyžadují bohatou a pravidelnou zálivku. V létě přistíníme.

2

Sázení frézií

Cibule frézie sázíme na jaře, od konce dubna a v květnu. Nejsou mrazuvzdorné, proto je vhodné frézie sázet po ledových mužích. Sázíme je do hloubky 3-5 cm pod povrch půdy, při mělkém vysazení by se nám rostliny frézií mohly vyvracet.

3

Hnojení frézií

Frézie přihnojujeme zhruba 1x za 14 dní. Nejvhodnější je tekuté hnojivo, které se snadno v půdě rozpustí.

4

Pěstování frézií v bytě

Pěstování frézií v bytě není jednoduché, rostliny vyžadují hodně světla. Chceme-li frézie pěstovat v květináčích doma, je vhodné je zasadit již v lednu nebo únoru, aby nám dříve vykvetly. Ideální je skleník nebo zimní zahrada. Teprve po nasazení poupat frézie přenášíme domů.

Doporučujeme nakupovat osivo a semena u osvědčeného prodejce např. e-shop osiva-semena.cz. E-shop nabízí přes 1000 druhů netradičních kultivarů semen exotických rostlin, léčivých a aromatických bylin, palem vhodných i do našeho podnebí, kvetoucích rostlin nádherných barev, vůní a tvarů, tradiční i netradiční zeleniny a užitkových rostlin.
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.416665
Average: 4.4 (12 votes)