Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat hebe

27. Říjen 2019

Co je potřeba

zahradu
vhodnou půdu
zahradní fólii
polostín
ochranu před mrazem

1

Ve své podstatě není hebe na pěstování náročná rostlina. Pokud se rozhodnete pro pěstování hebe, máte na výběr z cca 140 různých odrůd, a proto vybírejte pečlivě. Vybraná semena hebe sázejte v období od června do srpna. Kromě semen můžete hebe rozmnožovat i pomocí řízků.

2

K tomu, aby se u vás hebe dařilo, ji musíte zasadit na světlé slunné místo s mírným polostínem.

3

Jakou půdu hebe pro pěstování vyžaduje? Hebe se zavděčíte klasickou zahradní zeminou. Saďte ji proto tam, kde je půda mírně zásaditá s příměsí písku. Její nároky na živiny nejsou nikterak vysoké, klidně se spokojí s chudší půdou.

4

Hebe sázejte na volnou plochu zahrady, na skalku, do vřesovišť i truhlíků. Všude tam se jí bude dařit a bude vám přes celé léto kvést (od května až do října).

5

Jak jsem se již zmínil, o hebe se nemusíte v průběhu roku příliš starat. Pokud ji dobře zasadíte, nemá příliš vysoké nároky, i zálivku potřebuje běžnou a přihnojování není nutné. Ale pozor na zimu. Před zimou hebe musíte ochránit, jinak by vám mohla vymrznout. Na zimu ji proto celou pokryjte zahradní fólií anebo textilií a navíc k tomu použijte i chvojí. Na jaře pak všechno odkryjte.

6

Na jaře se také hebe vhodnně upravuje. Dokud však není hebe stará, neřežte ji. Na začátku jara pouze odstraňte větvičky, které kazí celkový vzhled keře, a jinak keř nechte být.

7

Řízky tvořte v červenci anebo v srpnu, kdy z keře hebe odřízněte asi 10 centimetrů dlouhé nekvetoucí větvičky těsně pod párem listů. Ty nejspodnější listy odstraňte a větvičku vložte do stimulátoru (písčitý kompost umístěný v mírném stínu), kde vám rostlinka pěkně zakoření.

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zazimovat balkonové rostliny
Jak zazimovat levanduli
Jak si vypěstovat čerstvý zázvor