Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat hořec | rady

Jak pěstovat hořec | rady. Hořec je nejčastěji modře zbarvená květina, která se velmi často vysazuje na skalku. Mimo to ale hořec naleznete i ve volné přírodě, kde se mu nejvíce daří mezi kameny. Hořců v současnosti známe více než 700 druhů, a tak je možné kochat se jeho květy od jara do podzimu. Vypěstovat hořec zvládne snad i naprostý začátečník.

Co je potřeba

skalku
zeminu
sazeničky
truhlík
hnojivo
voda

1

Sazeničky hořce sázejte do neutrální, až spíše kyselé humózní dobře propustné vlhké půdy s vysokým obsahem živin. Hořec bez obav vysazujte do truhlíků, na záhon i na skalku. Nejnáročnější péče o zasazený hořec je ten, jenž vysadíte na skalku. Doba sadby je ovlivněna odrůdou, obvykle se však hořce vysazují buď záhy na jaře anebo v červenci.

2

Hořec miluje teplo a světlo, a proto jej dejte tam, kde má dostatek plného slunce. Snese i mírné přistínění.

3

Hořec nepotřebuje nikterak vydatnou zálivku, ale i tak jej zalévejte přibližně 5x týdně. Vydatnost zálivky přizpůsobte k počasí.

4

Pravidelně hořec přihnojujte běžným tekutým hnojivem.

5

Půdu okolo hořce pravidelně prokypřujte.

6

Hořec můžete množit semeny anebo dělením. Množení semeny je však velice náročné a dokáží jej spíše profesionálové. Pakliže chcete hořec rozmnožit, zvolte raději dělení. Na jaře dělte ty druhy, které kvetou v létě a na podzim. Hořce kvetoucí na jaře dělte až v červenci.

U hořců, které kvetou na podzim, si hlídejte vápno v půdě, nesnáší ho.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat levízie | rady
Jak pěstovat srdcovku nádhernou
Jak pěstovat a využít slunečnici