Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat hvězdičku přímořskou

01. Květen 2020

Hvězdička přímořská je oblíbená dekorativní zahradní a truhlíková květina. Pro svůj typický vzhled jí je v zahraničí přezdíváno: „gold dolar“ (žlutý a kulatý květ). Její pěstování není příliš složité, a proto pokud dodržíte několik málo podmínek, odmění se vám za dobrou péči záplavou žlutých květin.

1

Semena hvězdičky přímořské sejte koncem února anebo počátkem března pod sklo. Tam při stabilní teplotě pohybující se okolo 20 stupňů vypěstujte malé semenáčky, které následně přesaďte do květináčů o průměru 9 anebo do truhlíků. Pokud nemáte pařeniště anebo skleník, kupte si rovnou sazenice.

2

Rostlinu sázejte do kypré hlinitopísčité dobře propustné půdy (s velkým obsahem jílu) o neutrálním pH, která obsahuje mnoho živin. Sázejte rostlinu do závěsných nádob, truhlíků a na záhony. Můžete je kombinovat i s jinými balkonovými květinami.

3

Hvězdičku umístěte na slunné stanoviště (ale ne na přímé slunce). Mějte na paměti, že v pošmourném počasí rostlina své květy neotvírá a zavírá je i večer. Ven hvězdičku dejte, až bude i v noci více než 15 stupňů.

4

Hvězdičku zalévejte podle počasí. Zeminu nesmíte nechat vyschnout, vždy musí být vlhká.

5

Hnojte pravidelně jednou týdně, po celé jaro až do konce srpna. Při sázení do zeminy přidejte plné hnojivo pro květiny v koncentraci 0,3%.

6

Množte v létě vrcholovými řízky.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak správně uskladnit brambory | rady
Jak správně uskladnit brambory | rady. Předtím, než brambory uložíme, necháme je od sklizně tak 2 až 3 týdny vydýchat v suchu a teple. Brambory před u…
Jak sušit šípky
Pětilitrová sklenice plná sušených šípků a minimálně stejné množství v plátěném pytlíku jako záloha, protože co kdyby příští rok šípek nebyl? Takové z…
Jak pěstovat echinaceu