Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat láčkovku | rady

Jak pěstovat láčkovku | rady. Nevíte, co je láčkovka? Pak vzpomeňte na film „Adéla ještě nevečeřela“. Láčkovka je proslulá masožravá rostlina, jíž na konci listů vyrůstájí nápadné konvičky (láčky). Mezi pěstiteli však není žádnou neznámou novinkou, tuhle květinu lidé znali dokonce již v 17. století, kdy byla objevena na Madagaskaru. Dnes víme, že existuje několik druhů láčkovek, a ty si můžete vypěstovat i doma. Pěstování láčkovky ale není procházka růžovým sadem. Láčkovku pěstujeme nejlépe ve skleníku nebo v koupelně.

Co je potřeba

květináč
dešťovou vodu
rozprašovač
rostlinu láčkovky
dostatečné osvětlení

1

Jestliže chcete, aby se láčkovkám u vás dařilo, musíte je umístit na stanoviště s dostatkem světla nejen v létě, ale i v zimě. V zimě si můžete pomoci umělým světlem. Pozor však, láčkovka potřebuje světlo rozptýlené. Mimoto masožravou rostlinu zasaďte na místě, kde teplota v létě neklesne pod 20 °C a i v zimě se drží nad 10 stupni.

2

Masožravou rostlinu zasaďte do směsi rašeliny s drceným perlitem, kousky molitanu, rašeliníku, dubové, kůry a dřevěného uhlí. Vše v poměru 1 : 1 : 1 : 1 : 0,5 : 0,5.

3

Láčkovku vydatně zalévejte dešťovou anebo destilovanou vodou. Pamatujte si, že zemina nesmí nikdy vyschnout. Láčkovka je všeobecně na vodu náročná. Kromě dostatečné zálivky je nutné, abyste ji také rosili.

4

Masožravku přihnojujte od jara do podzimu běžným tekutým květinovým hnojivem.

5

Rostlinu přesazujte na jaře jednou za 2 až 3 roky v době, kdy kořeny láčkovky vyplní květináč. Přesazujte ji přitom do o něco málo větších nádob.

6

Láčkovku krmte jednou za měsíc. Je skromná, vystačí si s jednou mouchou, která se chytne do jedné pasti.

7

Láčkovka se množí odnožemi, ale toto dělení je náročné, a proto určené spíše odborníkům. Jednodušší je množení řízkováním.

8

Starší láčkovky v lednu anebo v únoru seřízněte hlubokým řezem.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat srdcovku nádhernou
Jak pěstovat a využít slunečnici
Jak malovat s dětmi na kameny