Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat ledviník | rady

Jak pěstovat ledviník | rady. Ledviník náleží k těm nejznámějším a nejrozšířenějším pěstovaným kapradinám u nás. Kapradina to je nenáročná na pěstování a daří se jí právě v takových místech, kde sluníčko příliš často nevidíte. Skvělé na této kapradině je, že funguje jako čistička vzduchu. Pusťte se do pěstování ledviníku se mnou.

1

Ledviník kupte ve specializovaném zahradnictví a postavte jej na tmavší stanoviště, kam spadá měkké rozptýlené světlo. Pozor však, ledviník nemá rád přílišnou tmu (opadají mu listy), ideální je polostín. Kapradinu umístěte dál od radiátoru, vhodné jsou i závěsné košíky.

2

Kapradinu sázejte do rašeliny anebo do směsi vytvořené z drnovky, listovky, rašeliny, humusu a písku, vše ve stejném poměru 1:1:1:1:1.

3

Udržujte ledviník v průběhu roku při stabilní teplotě 20°C. V zimě si vystačí s minimální teplotou 15°C.

4

Ledviník zalévejte v zimě pouze mírně a zřídkakdy odstátou vodou bez obsahu vápna do misky. Na jaře a v létě zalévejte kapradinu vydatně.

5

Ledviník je náročný na vlhkost, a proto dejte do misky kamínky. V průběhu celého roku rostlinu roste. Ledviník sprchujte, má to rád.

6

Hnojte od počátku jara do konce srpna jednou za 14 dní hnojivem pro pokojové rostliny zdobné listem. V období růstu tedy hnojíme 2x měsíčně tekutým hnojivem, v zimě ledviník nehnojíme vůbec.

7

Ledviník přesazujte pouze na jaře a to jen tehdy, když kořínky zaplní celý květináč.

8

Na jaře kapradinu dělte pomocí výhonů.

Mezi škůdce ledviníku patří červci, štítěnky a mšice. Kapradiny jsou však na insekticidy citlivé, proto se doporučuje potírat škůdce ředěným lihem.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat netík | rady
Jak pěstovat netík | rady. Netík je kapradina, která se u nás pěstuje jako pokojová rostlina. Tato kapradina k nám dorazila z tropů. K tomu, aby se ne…
Jak pěstovat echinaceu
Jak využít květy šeříku | rady a tipy