Co je potřeba

• kvalitní semena libečku
• půdu
• konev s vodou
• slunce
• květináč
• nůžky
• vlastní ruce

1

Aby se libečku u vás dařilo, potřebujete slunné stanoviště anebo polostín. Půdu libeček potřebuje kyprou, humózní s bohatým obsahem živin.

2

Libeček můžete vysít anebo zasadit sazeničky. Při setí semen libečku je nutno počítat s tím, že libeček patří mezi rostliny miříkovité, a proto poroste velmi pomalu. Semena libečku se mohou sázet na podzim nejprve na pařeniště, kde vám do jara vyrostou malé rostlinky, které pak na jaře přesadíte na trvalé stanoviště. Semínka libečku je však možné v březnu vysévat i přímo na trvalé stanoviště. V takovém případě je však nutné rostlinky následně protřiďovat.

3

Pravidelně zavlažujte, jinak má libeček zvadlé okraje listů. Nepřelévejte však! Přihnojovat libeček není potřebné. Důležité ale je rostlinu pravidelně sestříhávat, zbrzdíte tak její kvetení i jeho růst.

4

Sezóna pro sklizeň libečku je od května do listopadu. U libečku sklízejte nať, listy, semena a dokonce i kořen. Listy libečku by se měly sklízet před skončením kvetení, protože po odkvetení listy hořknou. Libeček pěstovaný doma se obvykle pěstuje jako jednoletka. Velkou výhodou je možné sklízení libečku i přes zimu.

5

V zimě potřebuje mít rostlinka slunné stanoviště v nějaké chladné místnosti. Na zahradě vydrží libeček řadu let. V zimě nadzemní část libečku sice umrzá, ale hned na začátku jara rychle vyrůstají nové výhonky.

Tipy

Do květináče můžete zasadit hned tři rostlinky libečku vedle sebe. Na balkon je vhodnější zasadit libeček spíše do kyblíku než do truhlíku.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.47619
Average: 4.5 (21 vote)