Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat oleandr

02. Prosinec 2013

Pěstování oleandru krok za krokem. Oleandr krásně kvete, příjemně voní, je ideální pro pěstování na balkónu, terase i na zahradě. Oleandru se ale říká i jedovatá kráska. A důvod? Stačí jen dva lístky oleandru k usmrcení dospělého člověka! Kvetoucí keř dosahující výšky až dvou metrů pěstujte na slunném stanovišti, ideálně ve větších nádobách s dobrou drenáží.

1
Pěstování oleandru V dobrém internetovém obchodě se semeny rostlin nebo hobby marketu pořídíte semena oleandru přibližně v ceně 30 Kč za 4 kusy. Semena oleandru vysejte do substrátu bohatém na živiny, a to během jara až léta. Vytvořte pařeniště.
2
Pěstování oleandru Oleandru se daří na stanovišti s dostatkem slunečních paprsků, rostlina nesnáší průvan. Doporučené složení zeminy pro pěstování oleandru jsou 4 díly těžké drnovky, 2 díly listovky, 2 díly zetlelého hnoje nebo pařeništní zeminy s přídavkem 1 dílu písku. V době vegetace potřebuje hojnou zálivku a hnojení. Oleandr je citlivý na tvrdost vody, proto rostlinku zalévejte odstátou vodou z konve. Mladé oleandry přesazujeme každoročně, staré po 2 až 3 letech. Přezimuje v sušší zemině při teplotě asi tří až 10°C, ideálně v chladné místnosti, aby oleandr nabral přes zimu síly.
3
Hnojení oleandru Oleandr přihnojujte speciálním kombinovaným hnojivem pro pokojové rostliny nebo organickým hnojivem 2x do měsíce od května.
4
Speciální péče o oleandry Aby oleandry bohatě kvetly a zdobily naši zahradu, je nezbytné se rostlinám věnovat. Základem je správné zalévání odstátou vodou, správné dávkování hnojiva a tvarování. Pokud oleandry nekvetou, příčinu hledejte buď v nesprávné péči, nebo nedostatečné likvidaci škůdců a chorob. Nejčastěji jde o čerň, kdy listy vypadají jako posypané sazemi, houby poškozující květy (plíseň), mšice, puklice a svilušky.
5
Množení oleandru Oleandr rozmnožujte na jaře a v létě stonkovými řízky, ty by měly zakořenit ve vlhkém písku nebo ve vodě.
6
Jak oleandr přesazovat Přesazování oleandru je snadné. Vyjměte rostlinu z květníku, očistěte a zkraťte ji kořeny na polovinu. Oleandr vysoký zhruba 1 m potřebuje květník o průměru cca 30 cm.

Oleandr je nejen jedna z nejkrásnějších rostlin, ale také jedna z nejjedovatějších na světě! K usmrcení dospělého člověka stačí obvykle požít jen dva listy, u dítěte list jeden. Pamatujte na to už při pěstování a výběru stanoviště (pokud se na zahradě pohybují třeba také pejsci).

Další zajímavé články

[banner]