Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat ořešák | rady

Jak pěstovat ořešák | rady. Ořechy představují důležitou surovinu našeho jídelníčku, obsahují totiž mnoho vitamínů, minerálů a olejů, které náš organismus nezbytně potřebuje. Ořešák samotný představuje majestátný strom, který je okrasou celé zahrady. Rádi byste jej měli na své zahradě i vy? Poradím vám s jeho pěstováním.

Co je potřeba

rýč
motyku
dostatečný prostor na zahradě
hnojivo
zálivku
kompost

1

Ořešák je nenáročným strom, sázejte jej na slunné stanoviště. Ořech sázejte buď na podzim anebo na jaře. V chladnějších lokalitách doporučuji výsadbu nechat raději na jaro. Pakliže nesázíte pouze jeden strom, zasaďte ořešáky v rozptylu 10 metrů. Stromy sázejte do dobře propustné vlhké půdy bohaté na vápník a živiny.

2

Několik let po vysázení ořech důkladně okopávejte. Trávě dovolte vyrůst až o několik let později.

3

Ořech potřebuje běžnou zálivku, není potřebná žádní speciální péče.

4

Každý rok na jaře strom přihnojujte hnojivem s vyšším obsahem draslíku. Jednou za tři roky ořešák hnojte i chlévským hnojem anebo kompostem.

5

Před kvetením strom preventivně postříkejte přípravkem proti plísním.

6

Ořech můžete množit vypěstováním ze semenáče plodu anebo roubováním. Obojí je však náročné a je nutné si uvědomit, že ze semenáčů se prvních plodů dočkáte cca až za 10 let. Je tedy jednodušší si raději již takový vzrostlý stromek koupit.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat srdcovku nádhernou
Jak pěstovat a využít slunečnici
Jak malovat s dětmi na kameny