Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat řebčíky | rady

Jak pěstovat řebčíky | rady. V dubnu a květnu nás zaujmou v zahradách krásné až metr vysoké řebčíky. Jedná se o cibulovinu, která má ráda světlé nebo polostinné místo. Řebčíků je okolo stovky druhů a některé jsou planě rostoucí. Pro všechny druhy jsou charakteristické květy ve tvaru zvonků, mírně hranatých a jen trochu otevřených.
Drobnokvěté řebčíky jsou vhodné do skalek, k jezírkům, do nádob, ale také do předních částí záhonů.

Co je potřeba

zahradnické nářadí

konev s vodou

cibule řebčíků

1

Velké řebčíky královské vysazujeme v září, v teplejších oblastech do poloviny října. Velké cibule do hloubky 20 cm a malé cibule do hloubky max. 10 cm.

2

Cibulky by měly být čerstvé, nevysušené a půda prokypřená do 30 cm, aby rostliny lépe prokořenily. Do půdy můžeme přidat trochu kompostu. Na dno použijeme vrstvu písku.

3

Řebčíkům kostkovaným, královským, michailkovským a dalším druhům se daří lépe, jsou-li vysazovány ve skupinkách. Do jamek širokých 20 až 30 cm vložíme 5 až 7 cibulek, menších druhů i více. Na jednom místě vydrží řadu let.

4

Pokud se řebčíku královskému na některé zahradě zalíbí, nevyžaduje žádnou zvláštní péči. Má rád dobrou půdu dostatečně zásobenou živinami, která může být i trochu vápenatá, ale hlavně dobře prokypřená a na slunném stanovišti.

5

Řebčík nesnáší přesazování, pokud se na nějakém místě neujal, už ho nic nezachrání.

Řebčíky jsou velmi působivou součástí nejrůznějších aranžerských a zahradnických kompozic.
Některé druhy jsou doslova sběratelskými raritami. Jedním z nejdrobnějších
je Fritillaria michailovski - vhodný pro pěstování v nádobách.

Řebčík není vhodný k sušení.
Jedovatá je celá rostlina, nejvíce však cibule.
Cibule šíří nepříjemný zápach, tak se stává odolnou vůči krtkům.

Autor: ZBohdalova
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat kaliny | rady
Jak pěstovat kaliny | rady. S kalinami se nejčastěji setkáváme v takzvaných venkovských zahradách. Je škoda, že v současné výsadbě zahrad se kaliny tr…
Jak pěstovat eukalyptus | rady
Jak pěstovat eukalyptus | rady. Eukalyptus, neboli česky blahovičník, je druh dřeviny, která se vyskytuje v přírodě v mnoha odrůdách stromů…
Jak pěstovat brusinky | rady
Jak pěstovat brusinky | rady. Brusinky jsou lesní plody, které jsou nejen velmi chutné, ale také zdravé. Pomáhají při zánětu močových cest, obsahují m…