Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat řepu

26. Duben 2015

Červená řepa je u nás neprávem odsuzovaná a odsunovaná na stranu. Ve světě je řepa naprostým kulinářským hitem. Řepa je upravována na mnoho způsobů. Jíst řepu je dobré i proto, že obsahuje mnoho pozitivních látek, vitamínů a minerálů, které pomáhají proti kornatění tepen, podporuje činnost jater, působí močopudně, podporuje žaludeční činnost a žlučníku. Řepa vás efektivně zbaví problémů se zácpou, zbavuje střeva toxických látek a podněcuje dobrou náladu. Řepu nemáme však pouze červenou, ale také cukrovou, krmnou a salátovou. Listy řepy můžete použít stejně jako špenát.

Co je potřeba

• Semena řepy
• Půda
• Pole, či zahrada
• Organická hnojiva

1

Jestli byste si rádi na své zahrádce vypěstovali řepu, kromě kvalitních semen řepy potřebujete i kvalitní jílovitou půdu, která je středně těžká a plná živin. Tato půda by měla být humózní a mírně zásaditá. Řepě se nebude dařit v čerstvě pohnojené půdě, suché půdě, štěrkové půdě a kyselé půdě. Důležitá je pro řepu i přiměřená vlhkost půdy.

2

Řepa se sází od dubna do konce května. Lépe je možná sázet až v květnu v době, kdy už by neměly přijít mrazíky.

3

Semena řepy se sází do řádků, které jsou 30 cm od sebe. Sází se vždy 2-3 semena do jednoho dolíku. Řepa se sází přímo na své stanoviště do hloubky 2-3 cm.

4

Po vysemenění protřiďte a ponechejte na místě pouze jednu rostlinku (ta s nejtmavšími lístky).

5

Řepa má čas vegetace 60–120 dnů od výsevu. V průběhu růstu řepu přihnojujte organickými hnojivy a odpleveluje.

6

Zavlažujte půdu pouze v letním období a to pouze tehdy, pokud je sucho a teplo.

7

Řepu skliďte na podzim před prvními mrazíky.

8

Před uskladněním je zapotřebí řepu očistit a osušit.

9

Řepu skladujte v bedýnkách ve sklepě při teplotě 0–1 stupeň Celsia při relativní vlhkosti 95–98 %.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat zeleninu ze semen
Jak pěstovat zeleninu ze semen | rady a tipy. Pokud nemáte času nazbyt a nechce se vám čekat než vyrostou sazenice, nezoufejte, i tak si můžete vypěst…
Obrázek není k dispozici
Jak pěstovat čekanku
Čekanka a její pěstování. Čekanka listová je listová dvouletá zelenina v čeledi hvězdicovité, která vytváří v prvním roce řepovitý kořen a listovou rů…