Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat sasanky | rady

Jak pěstovat sasanky | rady. Sasanky nebo také anemonky jsou krásné zahradní květiny podobající se sedmikráskám, které planě rostou na krajích lesů a hájů. Známe však i celou řadu vyšlechtěných sasanek, jež jsou skvělou ozdobou záhonů a skalek. Pěstování sasanek si zamilujete.

Co je potřeba

semena sasanek
zahrada
voda
hlína
motyka

1

Sasanka je trvalka, která roste v kobercích. Pakliže chcete, aby zdobila i vaši zahradu, semena sasanky zasaďte na slunné stanoviště.

2

Sasanku sázejte do humózní dobře propustné půdy, která je kyselá, vlhčí, bohatá na živiny a neobsahuje vápno. Sasanku lesní umístěte do půdy s trochou písku a vápence.

3

Semena sasanky sázejte již na podzim, protože její klíčení je zdlouhavé. Sazenice sasanky sázejte do sponu 40 x 40 centimetrů.

4

Sasanku každý den zalévejte, protože má vysoké nároky na zálivku. Pozor však na přemokření.

5

Sasanku také pravidelně jednou týdně okopávejte.

6

Sasanku množte dělením z trsu vždy na konci léta. Rozdělte zakořenělé výběžky a rovnou je zasaďte. Japonskou sasanku rozmnožujte na jaře, a to tak, že odříznete její postranní část trsu včetně kořenů. Vše rovnou sázejte.

7

Tato rostlina je sice trvalkou, ale není až tak mrazuvzdorná. Z toho důvodu musíte sasanku před zimou zakrýt chvojím.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybrat zahradní nůžky | rady
Jak pěstovat netýkavku | rady
Jak pěstovat gerbery | rady
Jak pěstovat pivoňky | rady