Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat srdcovku nádhernou

Srdcovka nádherná (Dicentra spectabilis) tvořila a na některých místech stále ještě tvoří součást tradiční venkovské předzahrádky či zahrady. Jistě si vybavíte, o kterou rostlinu se jedná. Oplývá krásnými růžovobílými (případně čistě bílými) květy. Pěstování srdcovky je velmi jednoduché a navíc této rostlině vyhovuje stanoviště v polostínu, ale lze ji pěstovat i ve stínu.

Co je potřeba

Viz další kroky

1

Srdcovka nádherná je vytrvalá rostlina, která roste ve formě širokého trsu a dorůstá výšky zhruba kolem 60 cm.

Srdcovka se sice dá množit pomocí semen, jistější je však množení dělením trsů. Sazenici srdcovky zakoupíte také v zahradnictví nebo na internetu.

2

Rostlinu vysazujeme na jaře nebo na podzim. Pokud chcete pěstovat více exemplářů, ponechte mezi nimi prostor asi 60 cm.

Vyhovuje jí spíše vlhčí (ne však přemokřená) a živinami dobře zásobená půda (k obohacení půdy je vhodný uleželý kompost). Dařit se jí bude nejlépe na polostinném místě, jak již bylo řečeno v úvodu.  

3

Srdcovka vyžaduje pouze pravidelnou a dostatečnou zálivku a občasné přihnojení (to je důležité především na jaře, když začnou rašit výhony). Kvete v období od května do června.

Po odkvětu se rostlina s přicházejícím horkým létem zatáhne do země. Stonky můžeme uříznout těsně u země a rostlině tak pomoci, nicméně je třeba počkat, až srdcovka zežloutne či zhnědne a uschne, aby si stihla vytvořit dostatečnou zásobu živin.

Srdcovka nádherná je plně mrazuvzdorná, neboť přezimuje v bezlistém stavu

Srdcovka se dá pěstovat i jako kultivar s nižším vzrůstem – zvolte srdcovku drobnokvětou nebo nízkou.

Rostlina je mírně jedovatá, proto je třeba dávat pozor, aby ji nepozřely děti či domácí zvířata.

Kořeny srdcovky jsou křehké, množení tudíž vyžaduje opatrnost a jemnost.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat kustovnici čínskou
Jak pěstovat rebarboru
Jak pěstovat medvědí česnek