Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat surfinie

15. Leden 2014

Pěstování surfinií krok za krokem. Mnozí z vás určitě před lety obdivovali za našimi hranicemi v Německu či v Rakousku nádherné balkony a terasy plné pestrobarevných květů. Závěsy balkónovek vytvářely bohaté kaskády díky kvalitním sazenicím muškátů, a také surfinií. Dnes již není problém pěstovat nádherné surfinie i na naších balkónech.

1

Surfinií je několik odrůd. Okouzlující světle fialová kvítka má například plnokvětá surfinie Priscilla Kerpril, která se hodí do balkónových truhlíků, na terasy nebo pergoly, kde ji můžete pěstovat v závěsných květináčích. Před výsevem semen surfinií si proto vyberte takovou odrůdu, která vám prostě imponuje.

2

Až si přinesete rostlinku z obchodu domů, po vybalení ji chraňte alespoň tři dny před přímým světlem. Jestliže jste se rozhodli pustit do pěstování surfinií ze semen, je nezbytné si rostlinky předpěstovat. malé sazeničky surfinií si předpěstujte v lednu až březnu, na vhodné stanoviště rostlinky vysazujte ideálně v květnu.

3

Všechny surfinie jsou vytrvalé a převislé. Ke správnému vývinu jim musíte vytvořit vhodné podmínky, aby se vám odvděčily krásnými a bohatými květy.

4

Jednou z nejdůležitějších podmínek pro pěstování surfinií je dostatečná závlaha během celé doby vegetace. To znamená, že nejlepším způsobem pěstování surfinií jsou samozavlažovací truhlíky. Ty jsou běžně dostupné v zahradnictvích a hobby marketech.

5

Do jednoho truhlíku o délce 50–60 cm umístěte většinou tři rostlinky. Substrát by měl být například pro pelargonie nebo balkónové květiny, který zakoupíte v květinářství nebo v supermarketech, kde se prodávají květiny, substráty, hnojiva a veškerá potřebná příslušenství.

6

Pro bohaté květenství a zdárné prospívání surfinií je potřeba dodávat rostlinám potřebné množství živin. Vhodné je například přimíchat do substrátu hnojivo Plantacote, které uvolňuje živiny po celou sezónu.

7

Průběžně můžete rostliny přihnojovat např. BIO-hnojivem Muškát, nebo Kristalonem.

8

Na zimu se truhlíky uloží do chladné a světlé místnosti. Zálivka surfinií se omezí jen na nutné minimum, jen aby substrát úplně nevyschnul, a žádná hnojiva se nepřidávají.

9

Surfinie jsou velice náchylné na nemoc zvanou padlí. Proto je dobré preventivní ošetření na začátku léta některým postřikem proti této chorobě, který zakoupíte v květinářství.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak předpěstovat petúnie
Jak pěstovat petúnie krok za krokem. Pokud toužíte po truhlících obalených zářivými květy a nechcete utrácet na tržišti za drahé sazenice, máte nejvyš…
Jak pěstovat a využít estragon
Jak pěstovat a využít estragon | rady a tipy. Pelyněk estragon (nebo také pelyněk kozalec) je aromatická bylinka využívaná především k dochucení octa…
Jak pěstovat muchovník
Jak pěstovat kustovnici čínskou