Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat tilandsie | rady

Jak pěstovat tilandsie | rady. Tilandsie jsou zajímavé rostliny, které k životu nepotřebují ani zem ani kořeny. Stačí jim vzduch, světlo a rosa. Pro své neobyčejné vlastnosti se staly tilandsie hojně pěstovanou módní rostlinou, která dokáže sdílet s člověkem jeho nepříliš zdravé bydlení.

Co je potřeba

kropička

odstátá nebo převařená voda

1

V našich podmínkách musíme nahradit mlhu, která jim stačí v jejich zemi původu jako zdroj vlhkosti, rosením. Ideální je použít zchladlou převařenou a odstátou vodu. Voda použitá přímo z kohoutku není vhodná. Je plná minerálů, které by tilandsie mohly časem zahubit.

2

Této rostlině se velmi zavděčíme dostatkem proudícího čerstvého vzduchu, který se mimo jiné postará i o rychlé osušení rostliny. Trvale mokrý povrch rostliny se totiž může stát jedním z důvodů jejího úhynu. Jestliže však tilandsie hodně vyschla, což poznáte podle zkroucení listů, ponořte ji na půl hodiny celou do vodní lázně.

3

Tilandsie, stejně jako jiné broméliovité rostliny kvete pouze jednou za život. Což znamená, že pokud kvete zrovna ta vaše, počítejte s tím, že zahyne. Když se tilandsie chystá vykvést, většinou rostlina celá zčervená. Zároveň však může kolem vytvořit dceřiné rostliny, které na rozdíl od semenáčků mohou vykvést třeba i za rok.

Podivuhodné tvary tilandsií vyniknou v závěsném košíčku nebo připevněné za pomocí mechů k vhodně tvarovanému malému samorostu. Stejně tak k připevnění poslouží i stará větev, kam můžete tilandsii přivázat nebo přilepit přírodním klihem.

Autor: ZBohdalova
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat eukalyptus | rady
Jak pěstovat brusinky | rady
Jak pěstovat dlužichu | rady
Jak pěstovat oxalis | rady