1

Stanoviště pro pěstování tymiánu
Pěstování tymiánu je snadné. Pěstujeme jej na slunném místě chráněném proti prudkému větru. Semena tymiánu vyséváme v březnu až dubnu přímo na místo do řádků vzdálených asi 40 cm na povrch půdy. Semena tymiánu nesadíme do hloubky, pouze přitiskneme. Semena tymiánu klíčí světlem. Tymiánu se daří v polosuché a na živiny chudší půdě. Pro potřeby jedné rodiny bohatě postačí záhonek 0,5 m x 0,5 m. Příliš nezalévejte, jinak ztrácí své aroma.

2

Hnojení tymiánu
Tymián není potřeba přihnojovat. Příliš výživná půda má za následek, že tymián ztrácí své aroma.

3

Sběr tymiánu
Tymián sbíráme za suchého počasí, nejlépe v poledne a těsně před rozkvětem. Sbíráme nedřevnatou nať.

4

Použití tymiánu
Tymián konzumujeme v čerstvém i sušeném stavu, sušíme jej na přímém slunci. Tymián pomáhá při zažívání, a proto je vhodný ke skopovému a vepřovému masu a zvěřině. Zvýrazňuje chuť marinovaného masa a přidává se do svíčkové omáčky. Pár lístků ochutí i pokrmy z ryb, luštěnin a rýže. Přidává se do zeleninových pokrmů, omáček a salátů, marinád na grilování nebo do těstovin. Pro zdraví z tymiánu připravujeme tympánový čaj, tympánové kapky nebo jej inhalujeme.

Tipy

K pěstováním si můžeme vybrat několik typů tymiánu podle složení silice, například s citrónovou nebo pomerančovou vůní.

Varování

Po odkvětu musíme tymián asi ve třetině seříznout, díky tomu zesílí a zkošatí.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.826085
Average: 3.8 (23 votes)