Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat vřesovec | rady

Jak pěstovat vřesovec | rady. Vřesovec je v posledních letech u nás velice oblíbenou rostlinou. Vřesovců v současnosti známe více než 600 různých druhů a většina z nich roste v Americe. U nás je schopno přežít pouze několikero druhů. Pěstování vřesovce je velmi snadné a v případě dodržení několika málo podmínek pro pěstování vřesovce to zvládne i méně zkušený zahradník.

1

Semena vřesovce nechte nejprve naklíčit v misce s vlhkým substrátem a stabilní teplotou pohybující se okolo 20 stupňů Celsia. Klíčení vřesovce ze semen je však nejnáročnější způsob, jakým si vřesovec můžete opatřit, a proto si raději rostlinku kupte v zahradnictví.

2

Vřesovec sázejte do dobře propustné zahradní zeminy, která je smíchána s pískem (anebo rašelinou) a je bohatá na vápník. Pozor, zemina pro vřesovec nesmí být alkalická, ale naopak kyselá. Rostlinu saďte do klasických květináčů, truhlíků, závěsných nádob anebo také na zahradu. Jejich růst podpořte po zasazení kůrovým mulčem.

3

Vřesovec vyžaduje prosluněné místo, v případě nouze, je však schopen snést polostín. Pouze některé druhy vřesovce mají rády stín, těm se pak velice dobře daří ve stínu břízy, borovice anebo hebe.

4

Keříky zalévejte tak, aby nebyly přemokřeny, ale také je nutné, abyste nenechali zeminu nikdy nevyschnout. Vřesovec totiž sucho vysloveně nesnáší a rychle na něj reaguje tím, že uhyne. Rostlinu zalévejte nejlépe odstátou anebo dešťovou vodou. Pozor, špatná volba vody může změnit pH půdy, a ta pak může rostlinu zahubit.

5

Rostlinu pravidelně (1x za 21 dní) přihnojujte hnojivem pro rododendrony bez obsahu vápníku.

6

Okolí keříku pravidelně odplevelujte a po odkvětu vřesovec vždy ořízněte jako levanduli cca o ½. Pozor však, neřežte do starého dřeva!

7

Na zimu vřesovec pěstovaný venku chraňte chvojím.

8

Vřesovec nemusíte přesazovat i několik let. Množit jej můžete semeny, vrcholovými řízky anebo hřížením. Řízky by měly být dlouhé 7 cm, které do zeminy zapíchněte do zeminy na konci léta. Nejlépe se množí dvouleté větévky. Hřížením přiháčkujte větévky k zemi a zasypte zeminou.

9

Vřesovec můžete na zahradě kombinovat (pěstovat spolu) s jalovcem, zakrslou borovicí, kyhankou, libavkou, břízou, kanadskými borůvkami anebo brusinkami.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat kustovnici čínskou
Jak pěstovat rebarboru
Jak pěstovat medvědí česnek
Jak pěstovat oxalis | rady
Jak pěstovat gumovník | rady