Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pojistit jízdní kolo proti krádeži | rady

Jak pojistit jízdní kolo proti krádeži | rady. Pokud máte pojištění domácnosti, můžete být v klidu, neboť v jeho rámci máte pojištěná i jízdní kola proti krádeži. U drahých kol je to však kvůli pojistným limitům jen z části. Samostatně vám kolo u nás pojistí pouze Česká pojišťovna a Česká podnikatelská pojišťovna.

1

Česká pojišťovna nabízí pojištění kola jako individuální variantu pojištění domácnosti. Můžete si domluvit pojistný limit, který může dosáhnout až výše pořizovací ceny.

2

Při pojištění pouze domácnosti je pojistné plnění limitováno deseti tisíci korunami, a to v případě, že se vám kolo ztratí z bytu, a pěti tisíci, stane-li se to v nebytovém prostoru, jako je sklep, kůlna atd.

3

Kolo budete mít pojištěné i mimo místo vašeho bydliště, ovšem vždy jen na území České republiky.

4

Pojištění se vztahuje i na místa k tomu určená nebo obvyklá před restaurací či obchodem, pokud budete mít kolo uzamčené předepsaným zámkem k pevné součásti stavby, ke stromu, hromosvodu či sloupu veřejného osvětlení. Nezbytnou podmínkou je však to, že ke krádeži musí dojít jen v denní době od šesti do 22 hodin.

5

Ideální je, pokud si můžete takto zamčené kolo vyfotografovat.

6

Další možnosti je již zmiňovaná Česká podnikatelská pojišťovna. Tato pojišťovna sjednává pojištění kola s minimálně pětisetkorunovou spoluúčastí. Při hodnotě kola nad 50 tisíc pak s desetiprocentní spoluúčastí.

7

Kolo musí být vybaveno mikročipem RFID, mikrotečkami s PIN kódem, výstražnou etiketou a zaevidované do Centrálního registru. Celá tato sada stojí několik stokorun.

8

Jde o jediné pojištění kol v Česku, které funguje podobně jako havarijní pojištění u aut, t.j. že vám hradí i škody vzniklé při dopravní nehodě. Pro účast v cyklistických závodech je třeba mít své kolo dále připojištěné.

9

Poslední možností je ČSOB. Máte-li jízdní kolo značky Merida, můžete si jej pojistit proti krádeži vloupáním nebo loupežným přepadením u ČSOB Pojišťovny, která rovněž zavedla toto specifické pojištění kol.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit bramborové palačinky
Zbude-li vám několik vařených brambor a nebudete vědět co s nimi, zkuste připravit bramborové palačinky. Palačinky z bramborového těsta jsou nadýchané…
Jak pečovat o poškozené konečky vlasů
Jak se zbavit zamlženého skla v autě?
Jak upéct tvarohový koláč s piškotem
Jak upéct tvarohový koláč s piškotem | recept na vynikající tvarohové řezy. Tvarohové řezy z následujícího receptu jsem si oblíbila proto, že se záměn…