Přejít k hlavnímu obsahu

Jak postavit zahradní domek svépomocí?

26. Březen 2019

Potřebujete dřevěný materiál, střešní krytinu, hřebíky, pásky, základní nátěr a ochrannou barvu na dřevo, nářadí (kladivo, ruční pila, vodováha, šroubováky, štípací kleště, metr, štafle) a trpělivost. Postavit zahradní domek svépomocí zvládne každý šikovný kutil. Jestliže nechcete shánět jednotlivé prvky zvlášť, můžete zakoupit takzvanou skládačku, která obsahuje všechno potřebné (kromě nářadí) pro realizaci zahradního domku. Součástí bývá i rozsáhlý návod s názornými obrázky.

1

Vyberte vhodnou skládačku

Prvně si uvědomte, co vůbec od zahradního domečku očekáváte, protože podle toho zvolíte vhodnou velikost. Zahradní domek byste měli vybírat i podle prostorových možností zahrady, aby nezabíral její značnou část.

2

Postavte pevné základy

Samozřejmě u dřevěného domečku nejsou vyžadovány takové základy jako u cihlového stavení, ale i tak je podklad vskutku důležitý. V dokumentaci, kterou dostanete ke stavebnici, je uvedeno, jak udělat základy. V podstatě se nabízí hned několik možností. U variant s podlahou se volí štěrkový násyp a zámková dlažba, základové pasy či patky, základová deska, nebo zemní vruty. Pokud však chcete verzi bez podlahy, potom se jako podklad dává buď zmíněná zámková dlažba, nebo základová deska.

3

Pusťte se do základového rámu a montáže stěn

Opět záleží na tom, zda se jedná o variantu s podlahou, nebo bez podlahy. V prvním případě máte připraveny čtyři trámy, do nichž se nasazují dřevěné stěny. Trámy se spojují hřebíky. Zahradní domek s podlahou má zase jednoduchý rošt složený z několika trámů. Prvně použijete dva krajní trámy a ostatní vložíte rovnoměrně mezi ně, až pak se pustíte do instalace stěn.

4

Instalace oken a dveří

Ani zahradní domek na nářadí se neobejde bez dveří a oken. U stavebnice máte tu výhodu, že otvory pro okna a dveře jsou už připraveny, tudíž se obejdete bez pily. Dveře a okna jsou součástí balení, takže vám odpadají starosti s jejich sháněním. Vše je připravené tak, abyste jednotlivé prvky pouze zasadili do stěny.

5

Vložte štíty, nosníky, střešní a podlahové palubky

U štítů postupujete stejně jako u stěn. Štíty disponují několika výřezy, které jsou připraveny na střešní nosníky. Po střešních nosnících pokračujte střešními palubkami, u nichž se začíná od zadní stěny a jde se směrem dopředu. Stejně tak i palubky dáváte od zadní stěny. Nakonec připevníte štítová prkna a položíte střešní krytinu od kraje postupně k hřebenu střechy.

6

Závěrem celý domek natřete

Jelikož je dřevo dodáváno v přírodním stavu, je nezbytné použít základní nátěr a ochrannou barvu. Prvně aplikujte impregnační nátěr, pokračujte lakem na dřevo, které naneste alespoň dvakrát. Protože je zahradní domeček vystavován i nepřízni počasí, čas od času musíte nátěry opakovat, a tím prodloužíte životnost materiálu.

Návod obsahuje komerční sdělení.

Autor: Anonym
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybrat zahradní domek | rady
Jak vybrat zahradní domek | rady. Zahradní domky se stále ve větší míře stávají běžnou součástí našich zahrad. Mohou sloužit k nejrůznějším účelům. Ať…
Jak zastřešit pergolu | rady
Jak zastřešit pergolu | rady. Pergoly jsou obvykle tím nejoblíbenějším místem k příjemnému posezení. Mnoho uživatelů si postavilo zahradní pergoly, ji…
Jak zbavit domácnost virů a bakterií
Bojíme se dotknout madla v MHD, protože na něj před námi sahaly tisíce jiných rukou. Štítíme se záchodového prkénka na veřejných toaletách. Málokdy se…