Přejít k hlavnímu obsahu

Jak postupovat při sterilování | rady

Jak postupovat při sterilování | rady. Chystáte se připravit ovocný kompot? Sterilované ovoce je vždy vítaným zpestřením v kuchyni. Tady je pár základních rad jak sterilovat krok za krokem.

1

Sklenice a víčka umyjeme, opláchneme a vyvaříme. Pak je necháme okapat nebo osušíme v horké troubě. Neutíráme.

2

Sklenice naplníme ovocem, zeleninou nebo houbami, zalijeme nálevem a víčko upevníme hlavicí nebo zašroubujeme. Nedotahujeme do konce.

3

Na chráněné dno zavařovacího hrnce naskládáme sklenice, zalijeme je nejméně do 1/4, nejvýše do poloviny výšky vodou.

4

Použijeme- li teplý nálev, může být voda v hrnci horká. Zkrátíme tak dobu zahřívání na teplotu potřebnou ke sterilaci, čímž se uchová více vitamínů.

5

Hrnec zakryjeme. Vodu rychle uvedeme do varu a sledujeme teplotu a čas, které se u jednotlivých druhů ovoce a zeleniny liší.

6

Po ukončení sterilace sklenice vyjmeme na podložku, která nesmí být studená. Můžeme je také ochladit doléváním studené vody do hrnce, ta však nesmí přijít na sklenice, protože by praskly.

7

Sklenice hned dotáhneme. Po zchlazení sklenice obrátíme dnem vzhůru, čímž prověříme, zda těsní.

8

Sklenice opatříme štítkem s názvem a datem a uložíme v suchu a chladnu.

Další metodou je zavařování v páře nebo sterilizace mimo obal.

Autor: Kopretina
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zavařit hrušky v medu | recept
Jak zavařit hrušky v medu | recept. Domácí kompoty se hodí mít v zásobě ve sklepě nebo spíži. V zimě je využijete na výborné koláče, dezerty nebo…
Jak zavařit jahody na kompot
Jahodový kompot | recept. Jahodové kompoty se těší velké oblibě, proto máte-li přebytek jahod, neváhejte a zavařujte. Zavařené jahody skvěle chutnají…
Jak zpracovat a uchovat houby
Houby jsou zvláštním a voňavým darem přírody. Tento každoročně relativně krátkodobý dar lesa se lidstvo od pradávna snažilo uchovat tak, aby byl použi…