Přejít k hlavnímu obsahu

Jak poznat odposlech telefonu | rady

Jak poznat odposlech telefonu | rady. Telefony používá každý, ale ne každý ví o tom, že je sledován. Veškeré telefonní záznamy jsou archivovány v databázích minimálně 5 let a nikdo neví, kdy se může stát terčem odposlechu buď ze strany Policie ČR nebo ze strany jiné osoby, která nás může poškodit. Existuje však několik metod, prostřednictvím kterých lze zjistit odposlech. Většina z nich je založena na GSM, bohužel jsou všechny metody drahé. Jak lze odposlech poznat?

1

1. Provozní identifikace GSM telefonů

Odposlech lze zjistit prostřednictvím detektoru zachycujícího signály z oblasti GSM pásma. Prostřednictvím nich jsme obrazově nebo zvukově informování o nepovoleném vysílání. Velmi složitý je přístup k těmto detektorů, nejčastěji jsou využívány v peněžních institucích a věznicích.

2. Rádiové analyzátory

Jedná se o přístroje, které zaznamenají veškeré rádiové frekvence, které jsou momentálně aktivní. Obraz všech frekvencí se ukládá do databáze. Pokud se v následujících dnech objeví nové vysílání, tak se porovná s databází. Nové a rušivé frekvence mohou znamenat odposlech.

3. Prohlídka telefonu

Jestliže jsme někomu půjčili telefon nebo pokud jsme dostali telefon darem, tak může mít již v sobě zabudovaný odposlech. Jedinou možností je donést telefon specialistovi, který ho prohlédne a určí, zda-li jeho střeva neobsahují něco navíc.

4. Technická prohlídka

Telefony lze odposlouchávat z vašeho domova nebo i kanceláře prostřednictvím různých speciálních přístrojů a štěnic. Kontrolu pro výskyt takovýchto odposlechů dělají specializované firmy, které provedou podrobnou fyzickou prohlídku místností. Dále se dělá detailní radiová analýza signálů z okolí. Obvykle se provádí i detekce všech přístrojů, které obsahují elektrické obvody. Firmy bývají při postupech velmi přesné.

5. Kontrola telefonní linky

Obvykle jí také provádějí specializované firmy, které nejprve zkontrolují vedení vaší pevné linky. Kontroly probíhají v nadhovorových pásmech.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak si udržet zdraví i na podzim | rady
Jak si udržet zdraví i na podzim | rady. A podzim je zase tady. Přichází období plné barev, ale také plískanic, dešťů a viróz. Důkladně se na něj přip…
Jak na potničky | rady
Jak na potničky | rady. Potničky jsou problémem malých dětí, ale nevyhýbají se ani dospělým. Horké a vlhké počasí, zvýšené pocení a těsné oblečení jso…