Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit Beluga salát se zeleninou a balkánským sýrem | recept

Jak připravit Beluga salát se zeleninou a balkánským sýrem | recept. Beluga je černá čočka, která svůj název „podědila“ po kaviáru, drobnými zrnky i barvou ho totiž připomíná. Beluga je takovým luxusem mezi luštěninami. Nenadýmá, nemusí se předem namáčet a při vaření se nerozvaří. Naprosto ideální právě do salátů. V případě tohoto salátu je její nasládlá, jemně oříšková chuť vyvážená slaným sýrem a výraznými sušenými rajčaty. To vše, doplněné zeleninou, podtržené čerstvou petrželkou a sladkokyselou zálivkou, vytvoří pokrm veskrze luxusní.

Co je potřeba

Suroviny:

  • 150 g černé čočky Beluga
  • 4 rajčata
  • 1 žlutá nebo bílá zeleninová paprika
  • 1 sklenička sušených rajčat naložených v oleji (přibližně 100 g)
  • 1 červená cibule
  • plná hrst hladkolisté petržele
  • 150 – 200 g balkánského sýru na posypání

Zálivka:

  • 2 lžíce balsamikového octa 
  • 2 lžíce medu
  • 4 lžíce citrónové šťávy
  • 4 lžíce olivového oleje
  • 2 lžíce rybí omáčky
1

Černou čočku uvařte dle návodu na obalu.

2

Vychladlou ji  v míse promíchejte s nadrobno nasekanými, čerstvými i sušenými rajčaty a rovněž drobně nakrájenou paprikou, červenou cibulí a petrželkou.

3

V menší misce vidličkou prošlehejte vše potřebné na zálivku – ocet balsamico, med, citrónovou šťávu, olej a rybí omáčku.

4

Zálivku přidejte do promíchané čočky se zeleninou a dejte odležet do lednice. Salát k dokonalosti potřebuje chvíli času, aby se veškeré ingredience chuťově propojily.

5

Vychlazený salát servírujte posypaný balkánským sýrem, případně doplněný pečivem.

Jelikož se ve vaší spíži nemusí nacházet poměrně netradiční a dosti specifická rybí omáčka, přináším pár tipů, jak tuto rybí omáčku nahradit. Byla by škoda jen kvůli rybí omáčce přijít o tento luxusní salát. Omáčku lze nahradit:

  • ústřicovou omáčkou
  • lžící sójové omáčky promixované s jednou ančovičkou
  • sójovou omáčkou (nejlépe výraznějšího typu Tamari)  či omáčkou worcesterovou v poměru 1:1
Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak uvařit čočku nakyselo | recept
Čočka nakyselo | recept. Luštěniny tvoří důležitou složku naší výživy. Mezi luštěniny se řadí hrách, fazole, čočka, sója. Čočka je v kuchyni asi nejob…