Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit borůvkovou marmeládu | recept

Recept na borůvkovou marmeládu. Léto je čas zrání zahradních a lesních plodů i borůvek. Borůvky jsou ze všeho ovoce opravdovým skvostem, který les nabízí. Přiznejme si, pracně se sbírají, ale určitě trochu té námahy stojí zato. Jejich vzácná chuť a hodnota pro lidské zdraví je nepřekonatelná. Kdo přece nemá rád borůvkové knedlíky, borůvkové koláče nebo borůvky rozmačkané se šlehačkou? Stejně vzácná je borůvková marmeláda nebo borůvkový džem. U borůvek se v podstatě nesetkáme ani s žádnou alergií ani při dlouhodobém používání.

1

Co borůvky pro lidské zdraví znamenají

Borůvky obsahují mnoho vitamínů a minerálů důležitých pro lidské zdraví i účinné biolátky, které regenerují oční barvivo a zlepšují vidění zejména za šera. Působí pozitivně na nervový systém, snižují hladinu cukru v krvi, tudíž jsou vhodné i pro diabetiky. Borůvky jsou účinné také při průjmech a dalších střevních potížích, snižují hladinu cholesterolu v krvi a jsou dobrou prevencí proti infekcím. Borůvky pro vysoký obsah taninu jsou významným antioxidantem.

2

Výroba a příprava borůvkového džemu - marmelády

Pokud si borůvky trháme sami, musíme je před zpracováním ještě přebrat a očistit od lístků a drobných stopek, které na brusnici mnohdy pevně drží. Pokud borůvky koupíme na tržnici, jsou z větší části již přebrané. Nezapomeňte vždy borůvky propláchnou v cedníku.

3

Příprava borůvkové marmelády: Borůvky krátce povaříme

Připravené a očištěné borůvky dáme do kastrolu a podlijeme malým množstvím vody a přivedeme k bodu varu. Vaříme asi 5 minut. Pak přidáme cukr, na 1 kg borůvek 700 až 800 g, podle kyselosti ovoce, půl lžičky kyseliny citrónové a pektin (použijeme podle návodu) a ještě vaříme asi tak 10 minut.

4

Borůvkovou marmeládu plníme do skleniček

Hned po dovaření plníme borůvky do sklenic, zavřeme víčkem a sklenice otočíme dnem vzhůru asi na půl hodiny, aby se víčko dobře zatáhlo. Pokud chcete raději sterilizovat, dostačujících je tak 10 minut při teplotě 90°C. Borůvková marmeláda je hotová a můžete ji ochutnávat po celý rok.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak udělat borůvkový džem | recept
Borůvkový džem má výtečnou chuť a vůni, ale nejsou zanedbatelné ani jeho příznivé účinky na zažívání. Borůvkový džem zajímá lidi, které po jiných zava…