Co je potřeba

  • čaj rooibos 
  • vroucí voda 
  • mléko
  • cukr
1

Postup je relativně jednoduchý. Na dno šálku nasypeme nadrcený rooibos. Přivedeme vodu k varu, sušenou směs touto vodou přelijeme a necháme louhovat. Při velikosti 0,25 litru čaje (větší hrníček) se doporučuje interval od 3 do 6 minut. Ale nikdo vám neřekne, jak dlouhá doba je ta správná, záleží hodně na tom, jak kvalitní čaj jste si pořídili.

2

Čaj rooibos má jednu zvláštnost. Čím delší dobu ho necháme louhovat, tím tmavší bude barva nápoje. Rozhodně se toho ale nemusíte bát. Spousta lidí má tmavou barvu čaje podvědomě spojenou s příliš hořkou, až trpkou chutí, která je svíravá a nepříjemná. To ale pro rooibos neplatí, tento nápoj nezhořkne, ani když ho louhujete delší dobu.

3

Nic nezkazíte, když ho připravíte víc, třeba celou konvici, a pak si ho už budete jenom dolévat a ohřívat. Samotná chuť čaje se tím nezmění. Pokud jste ale do něj přidali mléko a cukr, je lepší vypít ho hned. Výsledná chuť nápoje se odvíjí i od toho, jak tvrdou vodu jste při přípravě použili a zda jste šálek nebo konvičku při louhování přikryli. Pokud ano, čaj je chutnější a aromatičtější.

Tipy
  • Abyste si na čaji skutečně pochutnali, kupujte kvalitní a bez příchutí.
  • Čaj skladujte na tmavém a suchém místě ve skleněné dóze, která se dá uzavírat, aby do ní nemohl vzduch.
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)