Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit Cuba Libre | recept

Jak připravit Cuba Libre | recept.  Cuba libre je koktejlem číslo jedna. Znají ho všichni na světě a je to pití, které ztělesňuje svobodnou Kubu. Je osvěžující, zajímavě chutná, je prostě jedinečný a podle Ernesta Hemingwaye je nejlepší s Bacardi rumem. Jméno koktejlu Cuba Libre vzniklo, když si američtí vojáci připíjeli na svobodnou Kubu právě nápojem, který byl do té doby označován jako Bacardi&Coke.

Co je potřeba

rum světlý 4 cl

limetová šťáva 1 cl

cola na dolití

led

sklenka

limetka na ozdobení

1

Příprava míchaného nápoje je snadná. Nejprve sklenici naplníme ledem.

2

Do sklenky nalijeme rum a limetkovou šťávu. Základem dobrého drinku Cuba Libre je kvalitní bílý rum. Z dostupných rumů se často používá Bacardi nebo Havana.

3

Nakonec dolijeme sklenici coca-colou.

4

Cuba Libre ozdobíme limetkou a podáváme.

  • Sami Kubánci rum v Cuba Libre neodměřují, i v luxusních hotelech se nápoj připravuje „od oka“.
  • I když se nápoj nedá považovat za pravý drink Cuba Libre, lze místo bílého rumu použít třeba Capatin Morgan. V USA je známá obdoba zvaná "Gringo" vyrobená z Captain Morgan bílého rumu a coly s třešňovou nebo vanilkovou příchutí.
  • Pro nápoj označovaný jako Cuba Libre Cuban Missile Crisis [kubánská raketová krize] se užívá rum s vysokým obsahem alkoholu, např. Bacardi 151 (75,5 %).
Autor: KJersey
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit Beefeater Red | návod
Jak připravit Beefeater Red | návod. S tímhle chutným elegánem se rozvášníte v každé pánské společnosti. Jestli si gin chtete dopřát v pohodlí domova,…
Jak připravit Piňa Coladu | návod
Jak připravit Piňa Coladu | návod. Piňa colada je snad nejznámějším tropickým koktejlem na světě. Představte si, že ležíte na pláži Karibiku, poslouch…