Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit cuketové tacos | recept

Cuketové tacos | recept. Tacos jsou malé mexické tortilly plněné mletým masem či jinými náplněmi. Tacos si můžete připravit ve zdravější variantě z cukety. Využijete mladé cukety i ty přezrálé, až si nebudete v sezóně cuket vědět rady, jak je zpracovat. V našem článku se dozvíte, jak připravit cuketové tacos s tempehovou náplní a rajčatovou salsou.

Co je potřeba

Co je potřeba na cuketové tacos:

  • 2 malé cukety
  • 1 vejce
  • 2 lžíce hladké kukuřičné mouky
  • 3 lžíce hladké špaldové mouky
  • Špetka soli
  • Trocha rostlinného oleje

Na náplň budeme potřebovat:

  • 1 lžíci olivového oleje
  • 1 balení tempehu
  • 1 malou cibulku
  • 1 stroužek česneku
  • kvalitní sojovou omáčku
  • limetkovou šťávu
  • 3 lžíce sterilovaných černých fazolí
  • sůl, pepř a další koření dle chuti, čerstvé či sušené bylinky
  • zakysanou smetanu
  • čerstvou zeleninu
  • rajčatovou salsu
1

Tacos jsou součástí mexické kuchyně, proto můžete pokrm ochutit třeba chilli kořením, čerstvými či nakládanými pálivými papričkami, sušeným česnekem a cibulí, červenou paprikou, římským kmínem, oreganem či koriandrem.

Tempeh je možné použít jako náhradu masa. Jedná se o fermentované sojové boby. Naleznete v něm velké množství vitamínů skupiny B (včetně B12). Tempeh seženete v několika variantách v obchodech se zdravou výživou a v některých supermarketech.

2

A jaký je postup?

Cukety omyjeme a nastrouháme nahrubo (větší cuketu případně oloupejte a vydlabejte semínka). Nastrouhanou cuketu posolíme a necháme na cedníku asi 20 minut odkapat.

3

Poté ji důkladně vymačkáme a přemístíme do mísy. K cuketě přidáme vejce, mouku a sůl, těsto důkladně rozmícháme.

4

Na plech vyložený pečicím papírem a pokapaný trochou rostlinného oleje klademe lžící cuketovou směs a rukama z ní tvoříme tenké kulaté placky. Placky pečeme při 180 °C asi 30 minut, dokud nejdou sloupnout z pečicího papíru. Okraje by měly být hnědé a celé tacos zlatavé.

5

Mezitím připravíme náplň z tempehu následujícím způsobem:

Cibulku a česnek nakrájíme na jemno, tempeh nastrouháme nebo rozdrobíme na co nejmenší kousky. Na olivovém oleji necháme zesklovatět cibulku, přidáme česnek a poté tempeh. Směs krátce osmažíme, zakápneme limetkovou šťávou a dochutíme.

6

Tacos plníme tempehovou směsí, rajčatovou salsou a čerstvou zeleninou, vše zakápneme zakysanou smetanou, případně chilli omáčkou. Hotový pokrm dozdobíme čerstvými bylinkami.

  • Náplň do cuketových tacos můžete obměňovat. Vyzkoušejte dušenou zeleninu, černé fazole s rajčaty, tofu nebo mleté maso. Přidat můžete také avokádovou salsu.
  • V případě bezlepkové diety, můžete špaldovou mouku nahradit např. rýžovou či jáhlovou, případně použít jen kukuřičnou mouku.
  • Rajčatovou salsu snadno vyrobíte smícháním najemno nakrájených rajčat, červené cibule a česneku, čerstvých bylinek, olivového oleje a limetkové šťávy nebo balzamikového octa. Salsu dochuťte třtinovým cukrem a trochou soli.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit cuketové brownies | recept
Cuketové brownies | recept. Cuketa je všestranná letní zelenina. Jejím největším problémem však je, že se jí urodí hodně naráz. Pokud vám dochází nápa…