Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit domácí limonádu s lesním ovocem | recept

Domácí limonáda s lesním ovocem | recept. Letní úrodu lze zpracovávat různě, ovoce lze zavařovat, mrazit, péct a vařit s ním, ale úplně nejlepší je konzumovat ho rovnou čerstvé. Jednou z možností, jak úrodu využít, jsou domácí limonády, jejichž variant je nesčetné množství. Ovoce si v této podobě zachová všechny důležité vitamíny a zároveň vás v horkých letních dnech skvěle osvěží. Zkuste třeba limonádu s lesním ovocem, díky němuž můžete z mála surovin vykouzlit i na chatě či chalupě vynikající nápoj, kterým oslníte i při zahradní oslavě.

Co je potřeba

1 litr vody
2 lžíce malin
2 lžíce borůvek
2 lžíce brusinek, rybízu, lesních jahod
1 lžíce medu nebo třtinového cukru
šťávu z půlky citronu

1

V prvním kroku si připravíme ovocný základ. Potřebné množství malin, borůvek a dalšího ovoce (já jsem použila červený rybíz, ale můžete použít i brusinky, lesní jahody atd.) zbavíme větviček, lístků a dalších nečistot. Ovoce vložíme do sítka a propereme pod tekoucí vodou.

2

Umyté ovoce pak opatrně vhodíme do hlubokého džbánu. Přidáme k němu lžíci medu nebo třtinového cukru a promícháme. Tento ovocný základ pak necháme chvíli odpočívat v chladu.

3

Citron důkladně omyjeme, lehce ho poválíme a pomačkáme, aby šla šťáva lépe vymačkat. Citron poté rozkrojíme a z poloviny vylisujeme šťávu. Tu následně nalijeme k oslazenému ovoci a zamícháme.

4

Nakonec přilijeme potřebné množství vody, vložíme do lednice a necháme vychladit. Domácí limonádu podáváme vychlazenou, případně s ledem.

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat a využít řeřichu setou
Řeřicha setá (někdy je také nazývána řeřichou zahradní) patří mezi velmi oblíbené bylinky, které si snadno vypěstujete doma kdykoliv během roku. Řeřic…