Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit domácí prejt

Dnešní recept se rozhodně nedá považovat za zdravé jídlo, ale občas si dopřát třeba domácí prejt nikomu neuškodí. Prejt byl mojí nejoblíbenější zabíjačkovou pochoutkou do té doby, než jsem na jedné takové akci viděla, z čeho se dělá. Vím, na obvyklých ingrediencích není nic závadného, ale stejně... Dostal se ke mně recept, který se mi na první přečtení líbil a hned jsem ho vyzkoušela. Pravý zabijačkový prejt to sice není, ale chutí se mu velmi blíží. Podělím se o něj s vámi.

Co je potřeba

  • 1 000 g vepřového bůčku
  • 300 g játrové cihly
  • 6 rohlíků
  • trochu mléka
  • 1 cibule
  • 9 stroužků česneku (podle sebe)
  • sůl
  • pepř
  • majoránka
  • sádlo na vymazání pekáčku
1

Vepřový bůček uvařte v osolené vodě doměkka. Vychladlý bůček vykostěte a umelte na masovém strojku.

2

Do prejtu se na ochucení mj. přidávají játra, v receptu jsou nahrazeny játrovou cihlou nebo játrovou paštikou. Zvolila jsem klasickou paštiku se špekem okolo, balenou ve staniolu. Prodávají ji ve většině obchodů. Paštiku také umelte.

3

Den staré rohlíky rozkrájejte nebo natrhejte na kousky a zvlhčete je v malém množství mléka.

4

Do mísy s mletým bůčkem a paštikou přidejte mlékem nasáklé rohlíky, umletou cibuli a česnek podle chuti. Směs osolte, okořeňte mletým černým pepřem a majoránkou. Toto koření je zásadní, podle chuti můžete přidat zázvor nebo i jiné druhy. Vše dohromady důkladně promíchejte, vznikne hladká hmota.

5

Masovou hmotou naplňte pekáček vymazaný sádlem. Trochu povrch uhlaďte a dejte péci do předem vyhřáté trouby. Pečte při 200 °C dokud se nevytvoří kůrčička. Podávejte teplé i studené, s vařenými brambory nebo chlebem.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit holandský řízek | recept
Holandský řízek | recept. Holandský řízek s hedvábnou kaší bylo moje zamilované jídlo ve školní jídelně. Dodnes tento řízek občas míváme k obědu, doko…
Jak udělat tlačenku doma | recept
Domácí tlačenka | recept. Tlačenka patří k tradičním zabijačkovým pochoutkám. V každém obchodě nabízejí několik druhů tlačenek, ale nevíte, jaké surov…