Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit enchiladas s masem a zeleninou | recept

Enchiladas s masem a zeleninou | recept. Enchiladas je tradiční mexický pokrm připravovaný jak jinak než z tortilly. Kukuřičná tortilla se naplní libovolnou náplní a zapeče se sýrem. V našem článku Vám přinášíme recept na enchiladas s mletým masem a zeleninou. Poradíme Vám však i několik obměn náplně. Zkuste si připravit tento chutný a pikantní pokrm, výsledkem budete jistě mile překvapeni.

Co je potřeba

  • 3 lžíce olivového oleje + trocha na vymazání zapékací mísy
  • 1 menší cibule
  • 3 stroužky česneku
  • 500 g mletého masa
  • 1 plechovka krájených loupaných rajčat
  • 4 lžíce sterilovaných černých či červených fazolí
  • čerstvá či mražená zelenina (např. paprika, mrkev, fazolové lusky, kukuřice apod.)
  • sůl, pepř, chilli koření, čerstvé či sušené bylinky (např. oregano či koriandr)
  • asi 4 kukuřičné tortilly
  • 100 g strouhaného čedaru
  • Kysaná smetana a plátek limetky či citronu k podávání
1

Na olivovém oleji osmažíme nadrobno nakrájenou cibuli a na plátky pokrájený česnek. Následně přidáme mleté maso a opečeme jej ze všech stran. Přisypeme i zeleninu a vše zalijeme krájenými rajčaty (případně i trochou vody či zeleninového vývaru).

2

Maso se zeleninou podusíme doměkka. Nakonec vmícháme sterilované fazole, směs ochutíme solí, pepřem, chilli kořením a čerstvými či sušenými bylinkami.

3

Na střed každé tortilly naneseme připravenou náplň, zasypeme ji strouhaným čedarem nebo jiným sýrem a posléze tortillu srolujeme jako palačinku nebo přehneme na polovinu.

4

Naplněné tortilly vložíme do zapékací mísy vymazané olivovým olejem, můžeme je přelít rajčatovou omáčkou nebo jen posypat strouhaným sýrem. Enchiladas pečeme v troubě vyhřáté na 220 °C asi 10 minut.

5

Enchiladu před podáváním překrojíme a posypeme bylinkami. Servírujeme ji s pikantní rajčatovou salsou, s quacamole či trochou ochucené kysané smetany a plátkem limetky či citronu.

  • Masovou směs můžete ochutit také mletým římským kmínem či nasekanými čerstvými chilli papričkami.
  • Enchiladas lze zapéct pod grilem.
  • Tortilly je dále možné naplnit kuřecím masem, tofu, případně špenátem nebo jinou zeleninou.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat nachos chorizo | recept
Jak udělat nachos chorizo | recept. Mám pro vás recept na výborný mexický pokrm nachos chorizo. Ochutnejte trochu mexické kuchyně a připravte si…
Jak uvařit lepenici
Jak uvařit lepenici | recept na šťouchané brambory se zelím. Lepenice aneb šťouchané brambory s kysaným zelím. Pokrm, který ocenily jak generace…
Jak připravit zázvorové svařené víno
Jak připravit zázvorové svařené víno | recept na domácí svařák se zázvorem. Když se dvě věci, které samy o sobě zahřejí, spojí dohromady, vznikne z to…
Jak připravit horkou Becherovku
Jak připravit horkou Becherovku | recept na horký alkoholický nápoj místo svařáku. Becherovka je plná léčivých bylinek (vlastně tedy plná zdraví, že).…